fbpx

Interviu social media în afaceri: cum se promovează Iulius Mall pe internet

Dacă e luni avem iar un interviu pe blog cu o companie ce folosește social media pentru a interacționa cu clienții și a se promova online. Toate interviurile realizate până acum pot fi găsite după eticheta interviuri social media.

Cred că știți cu toții de Iulius Mall, cel mai mare lanț de malluri de la noi. Au avut câteva campanii interesante în social media anul trecut, mai ales pe Facebook, așa că am discutat cu ei despre strategia folosită în promovarea online a brandului, atât pentru Iulius Mall Iași cât și pentru celelalte malluri. 

 Sursa foto: www.islive.ro

1. De ce ați decis să vă promovați brandul folosind rețelele sociale și blogurile?

Promovarea pe bloguri şi, în special, pe reţelele sociale reprezintă o componentă importantă a planurilor de Marketing ale tuturor brand-urilor companiei Iulius Group, Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj, Iulius Mall Suceava şi ansamblul Palas. De mulţi ani, aproape tot ce ţine de cotidianul nostru se regăseşte pe Internet, astfel că, pentru Iulius Group, folosirea acestui tip de promovare a fost un pas firesc, mai ales că implică investiţii considerabil mai mici în raport cu alte mijloace.

Pe lângă crearea unei legături directe şi constante cu publicul, care află astfel toate noutăţile despre brand-urile noastre, reţelele sociale ne facilitează dialogul purtat în timp real cu o mare parte dintre clienţii noştri – un fapt extrem de important pentru o entitate care se adresează unui grup foarte mare de consumatori, aşa cum este un shopping mall.

Datorită blogerilor, care sunt lideri de opinie pentru anumite segmente de audienţă, şi reţelelor sociale, primim feed-back-uri foarte rapide referitoare la campaniile de marketing, oferta mall-urilor în materie de shopping şi entertainment – informaţii foarte preţioase pentru management, mai ales în această perioadă când, în domeniul retail-ului, am asistat la numeroase modificările ale pieţei şi ale preferinţelor de consum.

Tot datorită social media şi Internetului, putem ajunge cu mesajele noastre şi la persoanele care locuiesc în alt oraş decât cel în care se află mall-ul şi să îi câstigăm drept clienţi, mai ales că toate cele patru Iulius Mall din ţară sunt dezvoltări de retail care se adresează întregii regiuni.

2. Ce rețele sociale folosiți în promovarea brandului pe internet? 

Ţinem legătura cu publicul nostru pe Facebook, Twitter şi Youtube.

3. Ce aplicații recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media?

O parte din recomandări sunt: Facebook Insights, Facebook Ads, Analytics, Zelist, Social Mention, Twitalyzer.

4. Care este scopul principal al activității Iulius Mall Iași în social media?

Cu ajutorul social media îi informăm pe fani despre ofertele magazinelor, noile inaugurări, campaniile de marketing şi premiile pe care le pot câştiga la cumpărături în mall-urile noastre. Concomitent cu premiile acordate la campaniile derulate în Iulius Mall, şi pe Facebook organizăm concursuri, cu premii speciale.

Referitor la pagina de Facebook Palas Iaşi, rolul acesteia până la inaugurare este acela de a-i informa pe ieşeni şi nu numai despre evoluţia lucrărilor, conceptul şi componentele ansamblului, brandurile care vor veni etc. După momentul deschiderii, cu siguranţă vom aplica aceaşi „reţetă” de interacţiune cu publicul, ca şi în cazul conturilor mall-urilor Iulius.

5. Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității în rețelele sociale? 

Alături de cifre, cel mai important feed-back pozitiv este cel de la retailerii din mall-uri, primit în urma concursurilor de pe Facebook. Prin premiile acordate, aceste competiţii, la care fanii participă din faţa computerului, au rolul de a-i transforma în clienţi fideli, activi, trimiţându-i din mediul online în magazine, la mall.

Bineînţeles, la aceste rezultate se adaugă şi feed-back-ul din partea fanilor, pe care, pe de o parte, îi informăm, iar pe de altă parte îi premiem şi îi fidelizăm.

6. Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra activității voastre?

Monitorizăm pentru postări şi galeriile foto numărul de „Like-uri”, Comments, Reach şi Virality, numărul de vizualizări, de „Share-uri” şi, bineînţeles, urmărim numărul de participanţi la concursurile de pe Facebook şi feed-back-ul acestora.

7.  Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?

Pentru fiecare din cele patru Iulius Mall din ţară şi pentru Palas există o persoană în permanentă legătură cu fanii de pe reţelele sociale.

8. Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media?

Răspundem zilnic întrebărilor şi curiozităţilor fanilor, cât se poate de prompt. Tot zilnic, postăm noutăţi, de 2-3 ori, în funcţie de evenimentele organizate.

9. Cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării folosind rețelele sociale și blogurile? Ce alte metode de promovare folosiți?

Bugetul alocat social media variază de la o campanie la alta, în funcţie de amploarea evenimentului şi intervalul de desfăşurare.

Alte canale de promovarea folosite sunt: mass media locală, direct marketing, print-uri, online, prin site-urile proprii, social media şi promovare pe alte website-uri cu trafic ridicat.

10. Aveți exemple de campanii sau concursuri derulate cu succes până acum în social media?

Cele mai valoroase campanii derulate în mediul online sunt şi cele care au avut o latură socială.

Astfel, în toamna lui 2010, Iulius Mall Timişoara şi Iulius Mall Cluj au demarat pe paginile de Facebook campania „I Like=1 leu=1 zâmbet”. Pentru fiecare „Like”, cele două shopping mall-uri au donat câte un leu şi datorită a peste 10.000 de fani, elevii a două şcoli din Timişoara şi Ghirolt-Cluj beneficiază de laboratoare multimedia complet echipate.

Tot în urma unei campanii derulate pe Facebook – „1 like e o joacă de copii!” –  ansamblul Palas a amenajat de la zero, datorită susţinerii a peste 11.000 de fani, un spaţiu pentru micii pacienţi de la Spitalul de Pediatrie „Sfânta Maria”. În numele fiecărui fan, Palas a donat câte un leu. Deoarece, la final, costurile au depăşit totalul adunat prin voturi, Palas a suplimentat considerabil suma şi a investit aproximativ 25.000 euro în amenajarea, mobilarea şi decorarea zonei de distracţie.

Un alt concurs pe placul publicului a fost cel premiat cu o cină în compania designerului Cătălin Botezatu, în luna martie a anului trecut, şi care s-a concretizat cu un număr de 500 de fani noi pe pagina Iulius Mall Iaşi, în doar o săptămână.

În perioada Crăciunului 2011, fanii au fost invitaţi să decoreze un brăduţ virtual pe contul de Facebook al Iulius Mall Iaşi. Și această competiţie s-a bucurat de popularitate, dovadă fiind şi faptul că în numai două săptămâni, 2.580 de noi admiratori au dat „Like” paginii noastre. 

Cum vi se pare strategia folosită de Iulius Mall în social media?

Recomandă

7 Comentarii

  1. […] Marius Sescu: „ În primul rând eu nu cred că există delimitări clare, lumea folosește web 2.0 și web 3.0 pentru a sublinia schimbări care apar treptat în timp. Să spunem că dacă web 2.0 e despre puterea acordată utilizatorilor, crearea de conținut într-o manieră cât mai simplă de către oricine (blogging, microblogging), sharing de informații și dezvoltarea rețelelor sociale, web 3.0 sau unde se îndreaptă internetul va fi despre dispariția graniței între lumea virtuală și cea reală. […]

  2. Campania de cerșit like-uri pentru donarea de bani pentru spitalul Sf. Maria a fost una dintre cele mai penibile. Să nu mai zic că pagina încă era activă la 6 luni de la terminarea campaniei. Și asta, a mai adus câțiva fani. Creștere non-organică, cum ar zice cei care se pricep mai bine.

  3. Nu e vorba de a fi rău ci de a respecta policile Facebook, care nu știu în ce măsură permite așa ceva. Altfel, precum ziceam, campania se derula de pe 1 pe 22 aprilie. Iar ei aveau pagina cu like-ul activă chiar și în noiembrie anul trecut. Și-au atins target-ul de 10.000 si l-au si depășit la data finalizării campaniei. De ce n-au schimbat landing page-ul cu alte informații? Păi au mai adunat încă vreo 2000 de like-uri între timp 🙂

  4. Nu pot sa nu observ raspunsurile tip ”politician”, adica pe langa subiect. ”Aveti cifre concrete…?” – ”Pe langa cifre..ba bla bla…”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *