fbpx

Facebook e pentru distracție, Google e pentru cheltuit bani

O chestie pe care am discutat-o și aseară, la un workshop de comunicare online. Atunci când vrei să promovezi ceva pe net trebuie să te gândești la profilul publicului țintă, dar și la motivele pentru care ei intră pe rețeaua unde te vei promova, și de obicei în campanii online la noi întrebarea este simplă: Facebook Ads sau Google Adwords?

Răspunsul: oricât de mult și-ar schimba Facebook modulul de căutare, oricâte îmbunătățiri i-ar aduce, în prezent lumea intră pe Facebook pentru a se distra, a se informa, a păstra legătura cu prietenii. Nu intră nimeni pe Facebook gândind: Sper să găsesc niște informații despre ce model de laptop ar trebui să îmi cumpăr. Da, s-ar putea să văd o haină care îmi place, să fac clic pe o recenzie la un telefon, dar nu voi cumpăra nimic pe loc, pentru că eu sunt în rețea ca să mă distrez, eventual să mă informez.

Dacă vreau să cheltui bani, să îmi cumpăr un gadget nou, să rezerv un bilet de avion, să îmi fac o asigurare auto, să planific concediul, 99% șanse să încep cu Google. Oamenii intră pe Google pentru că au nevoie de chestii, caută informații, sunt în etapa de decizie sau se apropie de ea.

Gândiți-vă la asta când vreți să faceți o campanie online, ce vreți să vindeți publicului, ce utilitate au produsele sau serviciile voastre? În funcție de răspuns puteți alege metoda cea mai eficientă, Facebook e bun dacă vindeți distracție sau vreți să atrageți atenția, dar dacă știți că vreți să vindeți acum, pe loc, tot Google rulează fin.

Și un bonus de la Booking.com, care bagă cei mai mulți bani în reclame pe Google, via Orlando.

For example, type “Cheap tickets to Rome, December 24” into Google and it means you’re looking to buy tickets. On Facebook or other social networks, however, few people show that sort of intent, because they’re not searching those sites for travel deals. With Facebook, a user could mention Rome, but that doesn’t mean they’re flying there on December 24. Ultimately, Booking.com would like to work with other partners to find ad products that pull that sort of specificity.

Sursa foto: Friends sitting on bed via Shutterstock.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *