O chestie pe care am obosit să o explic clienților și prietenilor dornici de promovare online: De ce nu e suficient să bagi bani în campanii pe Facebook, ai nevoie și de reclame targetate pe Google. E simplu, deoarece pe Google oamenii intră cu intenția de cumpărare, pe Facebook stau pentru a se relaxa.
Am scris și anul trecut despre asta. Lumea intră pe Facebook pentru a se distra, a se informa, a păstra legătura cu prietenii. Nu intră nimeni pe Facebook gândind: Sper să găsesc niște informații despre ce model de laptop ar trebui să îmi cumpăr. Da, s-ar putea să văd o haină care îmi place, să fac clic pe o recenzie la un telefon, dar nu voi cumpăra nimic pe loc, pentru că eu sunt în rețea ca să mă distrez, eventual să mă informez. Facebook e bun pentru notorietate, pentru a atrage atenția, pentru a îi agăța pe oameni. Dar nu finalizezi o vânzare doar cu reclamele de pe Facebook, e doar cârligul de agățare, și dacă finalizezi, strategia trebuie să fie mult mai complexă.
Dacă vreau să cheltui bani, să îmi cumpăr un gadget nou, să rezerv un bilet de avion, să îmi fac o asigurare auto, să planific concediul, 99% șanse să încep cu Google. Oamenii intră pe Google pentru că au nevoie de lucruri, caută informații, sunt în etapa de decizie sau se apropie de ea.
Și Facebook e util, mai ales de când au băgat noi opțiuni pentru remarketing, poți filtra clienții potențiali mult mai bine, dar hai să nu băgăm tot bugetul de promovare doar pe Facebook, da?
Nu mai zic de faza cu conținutul, optimizarea site-ului, degeaba ai cele mai tari campanii dacă clientul intră pe site dar nu găsește suficiente informații despre produsul dorit.