La articolul despre accesul la Facebook doar cu buletinul mi-a comentat cineva că ar fi dispus să plătească 10 dolari lunar pentru a utiliza platforma fără a fi fi urmărit de reclame și toate mizeriile lor. Am râs, că a mai fost discuția asta, majoritatea ne plângem de reclame, tracking, pop-ups etc, dar preferăm să plătim cu timpul și atenția noastră și informațiile despre noi, sunt puțini cei dispuși să plătească pentru a scăpa.
Voi ați plăti pentru un Facebook curat, fără reclame, fără spam, fără recomandări aiurea, fără manipulări de feed, în care să vedeți doar ce postează prietenii și brandurile pe care le urmăriți, în ordine cronologică?
S-au făcut ceva studii pe tema asta, 71% preferă rețelele de socializare gratuite, dar cu reclame targetate pe interesele lor, iar dintre cei dispuși să plătească pentru a scăpa de reclame ar da maxim 5 dolari pentru conturi fără reclame, inclusiv pe Facebook.
Facebook ar trebui să taxeze în medie 2 dolari pe lună de utilizator ca să acopere profitul pierdut din reclame, dacă ar renunța la ele. Evident, dacă toți utilizatorii ar plăti, ceea ce nu e cazul.
Eu zic că la noi procentul e și mai mic, probabil un 10% din utilizatorii de internet ar fi dispuși să plătească ceva ca să scape de reclamele din social media, dar majoritatea nu.
Eu intru fix o dată la 2 zile (dacă intru mai rar, risc să nu mai văd toate mesajele) pe Facebook.
Citesc niște mesaje ale unor oameni care publică exclusiv pe Facebook.
Urmăresc undeva la 5 oameni pe Facebook, deși am mii de conexiuni (nu toți prieteni, desigur).
În afară de asta, Facebook îmi arată niște mesaje, dar la cum folosesc eu de rar Facebook-ul, unele sunt relevante pentru mine, iar cel exclusiv promoționale, prin natura meseriei (online marketing) nu sunt atât de rele pe cât ai zice.
Dacă ai intra zilnic de mai multe ori ai vedea cât de aiurea sunt targetate reclamele. Bine, aici nu e doar vina lor, dar au creat iluzia că oricine știe marketing pe Facebook apăsând un buton, și oamenii dau Boost Post în prostie.
[…] da bani pentru un Facebook fără […]
La Social Media nu-i vorba că scapi de reclame, ci de ceea ce primești în schimb atunci când plătești – conținut generat de alți plătitori care nu primesc nimic în schimb? Ba mai mult, feed-ul să-ți fie generat de niște algoritmi care nu-ți convin? Pe YT găsești totuși conținut util pe care nu-l ai în altă parte, acolo să zicem că ține argumentul că ai o experiență mai bună dacă plătești, dar la SM?
Dacă Facebook va fi pe bani lumea de acolo va migra unde este încă gratuit, că n-au de ce să plătească dacă există alternative. Pentru filme sau muziă alternativa e să le cumperi, iar funcție de consum poți justifica ușor un abonament, dar nu e cazul aici.
Normal că ne plângem de reclame pentru că sunt peste tot – mai nou și în jocuri pe care dai bani. Știu, voi ăștia din publicitate nu sunteți deranjați în mod oficial, dar restul oamenilor sunt. E aproape ca un șantaj emoțional în care iriți oamenii cu ceva, apoi spui că poți să nu-i mai iriți dacă îți dau bani.
Nu mă deranjează reclamele făcute cu cap, mai ales pe platformele gratuite, cum ai zis și tu, e un schimb. Mă deranjează reclamele proaste, targetate aiurea, sau pe platformele unde plătești. Plus că și eu cred că o reclamă care nu e gândită cum trebuie mai mult enervează, deși studiile zic că astea agresive funcționează.