fbpx

Gamification marketing sau marketingul prin joacă

Dacă vă învârtiți prin lumea marketingului digital cu siguranță ați auzit de gamification. Termenul e folosit tot mai des în ultima perioadă, dar ideea de a integra jocurile în strategia de marketing nu e nouă, puteți citi aici o scurtă istorie a evoluției tehnicilor folosite de marketeri când vine vorba de gamification marketing. Adevărul e că oamenilor le place să se joace, indiferent de vârstă.

Cel mai simplu exemplu pe care vi-l pot da e Foursquare, cine folosește rețeaua știe că în funcție de numărul de check-in-uri date în diverse locații poate câștiga insigne sau diverse recompense materiale, bonusuri etc. Asta e marketingul prin joacă, motivarea utilizatorilor să efectueze diverse acțiuni cu scopul de a genera interacțiuni cu brandul.

gamification marketing

Gamification for a digital marketing context may be defined as the process of using game mechanincs in an initially non-game environment for marketing purposes and better ROI.

Obiective ce pot fi atinse prin gamification marketing:

  • creșterea interacțiunii fanilor cu brandului
  • creșterea loialității fanilor față de brand
  • generarea de asocieri pozitive ale brandului în mintea fanilor
  • motivarea fanilor să realizeze anumite acțiuni: cumpărare, testare, sharing, recomandarea unor produse etc

Pot să zic că la început eram sceptic în privința rezultatelor obținute prin prin această metodă, dar după ce am văzut rezultate obținute de companii ( articolul 1, articolul 2) opinia mea s-a schimbat. Dacă aveți un buget considerabil de marketing puteți lua în calcul și strategiile de promovare prin gamification, iar dacă nu aveți puteți cel puțin să preluați elemente specifice jocurilor și să le integrați în campanii.

Cum puteți integra joaca în strategia de marketing? Câteva exemple simple: ghicitori postate pe pagina de Facebook ce au legătură cu produsele sau serviciile oferite, concursurile de fotografii și clipuri video, votarea comentariilor de către utilizatori pe blogul companiei. Normal, dacă bugetul permite pot fi create jocuri complexe, cum a făcut KLM prin Aviation Empire, sau aplicații integrate pe pagina de Facebook.

Totuși, nu uitați să analizați piața tință, pentru că de exemplu dacă aveți un produs dedicat companiilor e mult mai greu să motivezi jucătorii, față de un produs dedicat persoanelor fizice.

Vă las cu o prezentare  la obiect despre eficiența marketingului prin joacă.

Bonus – cum îți poți face site-ul mai atractiv și amuzant prin gamification.

Chestia interesantă este că mulți marketeri folosesc deja elemente specifice jocurilor în strategia de marketing. Numai că nu îi spun gamification marketing. 🙂

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *