fbpx

Cum să spargi banii aiurea pe Google Ads – azi tipul de potrivire al cuvintelor cheie

Am zis să mai dau din casă un sfat pentru cei care vor să facă marketing online și încep de la zero. 99% dintre clienții care ajung la noi și ne spun că Google Ads nu funcționează pentru ei fac aceeași greșeală – își setează singuri contul de reclame, pornesc câteva reclame pe pilot automat cu sugestiile Google și după aceea se întreabă de ce nu vând. Problema e aceeași, Google îți setează în mod automat cuvintele cheie pe care le introduci în reclame pe potrivire amplă, și asta duce la apariția reclamelor pe tot felul de căutări care nu au nici o legătură cu ceea ce vrei să vinzi de fapt.

Sunt cursuri gratuite de marketing online, inclusiv cursuri de Google Ads, pentru cine vrea să aprofundeze.

Strict pe discuția de mai sus, explicația e simplă, chiar de la Google: Tipurile de potrivire a cuvintelor cheie arată cât de bine trebuie să corespundă cuvântul cheie cu termenul de căutare al utilizatorului pentru ca anunțul să fie luat în considerare în licitație. Astfel, puteți folosi potrivirea amplă astfel încât să difuzați anunțul pentru o serie mai variată de căutări ale utilizatorilor sau potrivirea exactă pentru a vă concentra pe anumite căutări.

Ideea e că noi vrem să vindem cuie și avem impresia că dacă folosim acest cuvânt cheie Google afișează reclama doar pentru cei care caută cuie, dar de fapt sunt mai multe posibilități, care pot consuma aiurea bugetul.

  • Pe scurt dacă nu știi deloc ceea ce caută clienții tăi pentru a ajunge la tine poți începe cu potrivirea amplă, dar o monitorizezi din scurt, ca să nu consumi bugetul. Dacă setez căutările pe potrivire amplă pentru cuie reclama mea va apare în Google și pentru cuie, și pentru cuie ieftine, și pentru cuie din fier beton cu cap subțire, și pentru cuie de fumat.
  • Dacă vreau să merg un pic mai precis merg pe potrivire amplă modificată, de exemplu +cuie +fier, deși această potrivire va fi înlocuită de Google în curând cu potrivirea pe expresie. Cu setarea asta reclamele apar la toate căutările ce conțin și cuie, și fier, de exemplu cele mai faine cuie din fier.
  • Vreau să fiu mai precis? Merg pe potrivire expresie, deci se afișează reclame pentru căutările care includ sensul cuvântului cheie de exemplu, „cuie fier beton”, iar reclama mea va apare pentru cuie fier beton București, cuie fier beton depozit etc.
  • Știu exact ce caută clienții mei pe Google? Folosesc doar potrivirea exactă, care afișează reclamele exact pentru expresiile căutate sau cu sens identic, de exemplu [cuie fier beton].

Bonus, folosim cuvinte negative pentru a bloca anumite căutări, de exemplu ieftin e un cuvânt negativ recomandat, dacă vinzi produse scumpe. De obicei se începe de la potriviri ample modificate, se urcă la potrivire expresie și în final la potrivire exactă, când ajungi să cunoști exact ce caută clienții sau trebuie să optimizezi la sânge bugetul.

Cum spuneam, asta e cea mai banală greșeală văzută în campaniile de Google Ads, dar și cea mai costisitoare.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *