Colegii de la Socialinsider au publicat rezultatele unui studiu pe rețelele de socializare, comparând performanța mesajelor postate de branduri în 2019 cu cele publicate în 2020. Pentru studiu au analizat peste 22 de milioane de postări pe Instagram, Facebook și Twitter.
Brandurile publică mai ales imagini pe toate rețelele, au început să posteze mai mult pe Instgram Stories în locul feedului, iar pe Facebook bagă mai mulți bani în reclame, că interacțiunile organice se apropie de zero.
-
Toate cele 35 de industrii analizate publică imagini ca tip principal de conținut pe social media: 84.16% pe Instagram, 75.14% pe Facebook, and 52.86% pe Twitter.
-
In Instagram feed frecvența de postare a scăzut cu aproximativ 6,22% în 2020, brandurile s-au mutat pe IG Story. Am remarcat și eu că unele branduri generează vânzări bune din Stories, mai ales pe fashion.
-
Media postărilor pe Facebook pe zi în toate industriile a crescut cu aproximativ 6,40% în 2020, probabil pentru a compensa lipsa de engagement. Eu zic că dacă nu ai buget de promovare nu merită să bați un cal mort, mai bine te apuci de creat conținut util pe site-ul companiei.
- Twitter e cam mort, cu 0.06% engagement, exceptând politicienii din State.
- Engagement rate în 2020 pentru postările făcute de branduri: Facebook 0.26%, Twitter 0.06%, Instagram 1.16%. Adică scoateți banii dacă vreți vizibilitate.
O să fie interesant 2021, că pandemia încă e pe val, și tot online-ul e văzut ca un colac de salvare, pentru a genera vânzări.