Greseli in concursurile de pe Facebook

Citeam ieri despre mafia concursurilor de pe Facebook, despre persoanele care isi fac manual sute de conturi pe Facebook pentru a isi da Like in cadrul concursurilor. Paralel, in timpul asta ma uitam si pe concursurile recente organizate pe Facebook, sa vad ce le mai trece prin cap organizatorilor.

concursuri pe Facebook

Revenind la partea cu mafia concursurilor online, noi suntem inca la inceput, zic eu. Pare incredibil, dar in S.U.A de exemplu exista multe persoane care traiesc de ani de zile doar de pe urma concursurilor, online sau offline. Concursurile de la radio, TV, din magazine, de pe net, nu rateaza nimic. Ei nu sunt doar participanti profesionisti, pentru ei concursurile reprezinta unica sursa de venit, concursurile sunt jobul lor fulltime. De aia au timp sa isi faca sute de conturi false in retelele sociale, de aia au retele de prieteni care fac acelasi lucru. Partea mai interesanta e ca se castiga al naibii de bine din treaba asta, daca o faci cu trebuie.

Vina apartine si organizatorilor de concursuri, mai ales cele de pe Facebook. Stiu, scopul principal e sa stranga cat mai multe Like-uri, voturi, pentru ca un Like dat unei pagini inseamna ca toate mesajele care vor apare pe aceea pagina vor apare si pe profilul celor care au dat Like. Pare suficient pentru organizatori, dar chiar e?

Am remarcat ca cel mai usor descurajezi participantii profesionisti la concursuri, oportunistii, prin desemnarea premiilor de catre un juriu. Da, ceri Like, dar nu dai premiile celor care au dat cele mai multe Like-uri, ci celor care chiar au muncit: au facut o fotografie care a fost aleasa de un juriu ca fiind cea mai buna, au scris un post pe blog sau o nota pe Facebook despre brandul X care a fost aleasa de un juriu etc.

Oportunistii nu au timp sa participe la concursuri jurizate. Ei urmaresc doar acele concursuri unde cele mai multe voturi conteaza.

Si pentru ca tot spuneam la inceputul postului ca ma uitam si pe concursurile organizate la noi pe Facebook, doua exemple de asa nu:

1:

Intra in contul tau pe Facebook + adauga ca prieten site-ul ShoppingNews.ro pe Facebook. (click aici)
Posteaza pe wall-ul de Facebook al ShoppingNews.ro cea mai haioasa poza cu tine si cu iubitul/iubita ta.
Aduna cat mai multe “Like”-uri pentru poza ta.

Pe langa faptul ca acest concurs e bazat doar pe Like-uri, el promoveaza un profil creat pentru un site, nu o pagina. Say what? Suntem in 2011 si lumea inca nu s-a prins ca profilurile sunt pentru persoane, nu pentru branduri? Am facut si eu eroarea asta, dar acum 2 ani, cand paginile abia erau lansate. Toti incearca sa obtina Like-uri la pagini, ei sunt pusi pe prietenii online. Total gresit.

2:

Intra pe pagina de Facebook a ShopMania si da-ne un Like;
Adauga Echipa ShopMania la prieteni pe Facebook;
Posteaza in contul tau de Facebook linkul catre un produs de pe ShopMania pe care ti-ar placea sa il primesti de Valentine’s Day si spune-le prietenilor tai de ce l-ai vrea;
Lasa un comentariu la acest post si spune-ne User-ul tau de Facebook cu care ai dat Like la pagina ShopMania si cu care ai adaugat Echipa ShopMania la prieteni.

Sa va lamuresc daca nu v-ati prins. Ei au si pagina pe Facebook, dar si cont de utilizator, cel putin pana il va sterge Facebook. Pentru a intra in concurs nu trebuie doar sa iti placa de ei (Like) ci trebuie si sa fii prieten cu ei (Add as friend) si sa le promovezi produsele pe Facebook (posteaza in cont). Mda, scapi destul de ieftin, in curand iti vor cere sa iti pui si o poza cu logo-ul lor la profil, pentru a demonstra ca chiar ii placi. Fail din nou!

Cam asa sta treaba cu concursurile pe Facebook de la noi si cei pentru care concursurile sunt un mod de viata. Cat mai multe Like-uri, cat mai multe conturi si treaba e rezolvata. Dupa aia brandurile se plang ca au mii de Like-uri dar nu au nici un impact real asupra fanilor. Ghici de ce?

Voi ce exemple de “ASA NU” cunoasteti, cand vine vorba de concursuri online?

Recomandă prietenilor!



17
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
gusteru
Vizitator
gusteru

RT @mariussescu: Greseli in concursurile de pe Facebook. Din ciclul vrem mii de Like-uri https://www.mariussescu.ro/2011/02/gresel

dcosmin
Vizitator
dcosmin

RT @mariussescu: Greseli in concursurile de pe Facebook. Din ciclul vrem mii de Like-uri https://www.mariussescu.ro/2011/02/gresel

dcosmin
Vizitator

Pentru ca majoritatea concursurilor sunt administrate de “expertii” din social media .ro .

trackback

[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu and daraban cosmin, Dragos Dogaru. Dragos Dogaru said: RT @mariussescu: Greseli in concursurile de pe Facebook. Din ciclul vrem mii de Like-uri http://ow.ly/3SdHg […]

irina
Vizitator

Multe concursuri sunt cu probleme (si nu ma refer doar la cele organizate pe facebook).
http://irina.bartolomeu.ro/?p=715

irina
Vizitator

Merci. Insa nu m-a interesat pana acum partea asta (pt blogul personal) pentru ca nu pun baza prea mare pe aspect sau alte brizbrizuri, ci pe continut.

Pavel
Vizitator

Păi, alea în care te pune să scrii un articol pe blog, să trimiți un link către ei și apoi câștigătorul este ales prin random.org.

'mnealui
Vizitator

Or fi oare si concursuri la care gastigatorul se cunoaste inca inainte de a-si anunta participarea? Am eu asa, o vaga impresie ca da.

HaiPa
Vizitator

Toata lumea sare in sus cand cineva face un cont personal pe facebook si nu pagina cum ar trebui, dar hai sa iti spun problema mea. In multe poze de pe facebook sunt stickere de ale mele. Nu exista momentan o metoda de a tagui o pagina in poze, deci degeaba spuneti sa faca lumea pagini atat timp cat, pentru mine cel putin, taguirea in poze e singurul motiv pentru care as vrea sa fac un cont pe facebook pentru haipa (fie el personal sau pagina). Unde mai pui ca nu esti anuntat prin email despre ce se intampla pe… Citește tot »

trackback

[…] La concluzia asta am ajuns după ce am citit articolul lui Andrei Crivăț despre mafia like-urilor pe facebook și al lui Marius Sescu despre greșelile în concursurile pe facebook. […]

trackback

[…] Greseli in concursurile de pe Facebook – încă se mai fac concursuri bazate pe numărul de Like-uri. […]

trackback

[…] Greseli in concursurile de pe Facebook […]