fbpx

Ardealu-i fruncea si in promovarea brandurilor?

Citind articolul lui Mono despre faptul ca ardelenii sunt considerati acum cei mai buni endorseri prin reclamele romanesti mi-am reamintit de faptul ca discutam exact acelasi lucru cu cineva in weekend.

napolact

Am fost invadati de reclame TV la pateuri, mezeluri sau lactate asa cum numai ardelenii stiu sa faca. Pana si berea facuta in Ardeal e mai buna.

Poate are legatura cu faptul ca Ardealul a fost provincie sub stapanire ungara si e considerata mai civilizata, deci lucrurile care sa fac acolo sunt mai de calitate, dar pe mine nu ma convinge chestia asta. Adica eu daca vad reclama la un pateu sau un lapte si mi se spune ca e facut in Ardeal nu dau fuga la magazin ca sa il cumpar, doar pentru ca e made in Ardeal. Ma intereseaza pretul, calitatea, gustul s.a.m.d. Sau poate sunt eu prea insensibil la reclame.

De ce nu sunt promovate produse alimentare ca fiind facute in Moldova, pentru a sprijini imaginea brandului? Nu ar avea credibilitate un laptic facut asa cum numai moldovenii stiu sa faca? Se stie ca aici se face o tochitura extraordinara, niste sarmalute de te lingi pe bot, chiar nu ar cumpara nimeni un pate sau un iaurt promovat ca fiind de origine moldoveneasca?

Recomandă

22 Comentarii

  1. O situatie similara se intalneste si in Franta, mai exact la produsele traditionale din regiunea Normandiei. Aceasta regiune este recunoscuta prin traditia cresterii animalelor si agricultura, iar francezii au construit un brand din aceasta. Mai presus de asta, se creaza o competitie intre regiuni pentru promovarea brandurilor (cum este regiunea Bretania vs Normandia).

    Aceste branduri au pornit initial de la incurajarea consumului de produse din regiunea in care este pentru ca acestea genereaza venituri la bugetele locale, genereaza locuri de munca, deci o parte din cheltuiala ti se returneaza indirect. Acesta stategia a fost adoptata pentru ca sa nu riste sa devina o piata de desfacere pentru produse din alte tari si pentru a incuraja economia locala.

    Francezul in fata unui raft de cumparaturi o citeasca intotdeauna unde este produs acel bun. Acest lucru este sustinut si de supermarketuri care au investit in branduri proprii regionalem raioane dedicate si producatorii specifica in mod vizibil si unitar marca regionala.

    Posibile cauze a faptului ca marcile moldovenesti lipsesc din peisajul national este ca ele nu isi permit (financiar – regiunea fiind saraca si generand profituri insuficiente), pe de-o parte, iar pe de alta parte lipsa unor strategii pe termen lung a producatorilor care sunt preocupati de a supravietui de pe o zi pe alta.

  2. Pentru ca romanii vor sa manance ECO, ca asa au auzit ei ca e bine si sanatos.
    Apoi, producatorii si-au facut reclame la produsele lor … bineinteles tot ECO, totul este ecologic, de la munte, ca la tara, ca odinioara… Adica tot ce voia clientul sa auda au folosit ei in reclame. Surpriza o ai acasa cand citesti ambalajul si realizezi ce teapa ai luat. Lactatele nu sunt chiar ca la tara, pateul nu prea are ficat (decat 12%, restul … E-uri)…

  3. E pur si simplu doar o vizibilitate mai mare a companiilor care s-au orientat spre un marketing regional. De exemplu eu nu consum nimic “facut in Ardeal” sau “doar cum ardelenii stiu sa faca” pentru ca nu este un criteriu relevant pentru un bucurestean, mai ales acum cand am vazut cum guvernul Boc “cum numai ardelenii stiu” a facut praf economia in Romania….Asa ca asta cu Ardealul e relativa.
    Si companii din alte zone fac un marketing bun, interesant.. Uite-te si la firmele din Bucuresti , asa ca o comparatie daca tot vrei sa compari. ce zici de …Orange sau de Vodafone …Au vizibilitate si campanii…

  4. @Reclame Tv – Tu chiar asa pui botu’ la reclamele ardelenesti? Ca mulg vaca drept in cutie? Si te enervezi cand ajungi acasa? Ha ha ha. Vezi ca nici dulceata de nuci verzi nu-i din nuci scuturate cu batul din nuc. Numa’ zic.

    Au speculat in reclamele astea si cu tot felul de credinte populare, zicale si imagini familiare. Crezi ca daca in reclama cu noul Passat aparea personajul din Avatar sau Titanic avea mai mult succes ca Darth Vader? Dream on!

    @Marius Sescu – zi-mi un brand moldovenesc

  5. Ar merge si un sondaj referitor la brandurile din Moldova de peste Prut, eu la acea regiune m-am gandit prima data cand am vazut linkul tau pe fb.

  6. Eu cred ca fiecare zona e cunoscuta pentru ceva. Ardealul pentru produsele traditionale, Moldova pentru manastiri, Creanga si Eminescu, Dobrogea pentru mare, Delta Techirghiol si Murfatlar, iar… Banatu-i fruncea oricum :)), si normal ca marketerii se folosesc de lucrurile astea.

  7. Îngheţată – Betty Ice
    Răcoritoare – Brifcor
    Caşcaval – Rarăul
    Librării – Alexandria Librării
    Apă minerală – Bucovina
    Încălţăminte – Denis, Marelbo
    Industria cărnii – Kosarom, Agricola Bacău
    Blogging – Marius Sescu 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *