Am văzut și la noi trendul ăsta, de când influencerii au început să fie luați la mișto pentru că unii dintre ei au un număr mare de urmăritori dar nu livrează în campaniile cu branduri decât like-uri mulți au început să se autointituleze creatori de conținut, sau content creators, dacă vă place engleza. Sună mai romantic să spui că tu creezi conținut, nu doar postezi poze pe Instagram toată ziua.
Doar că este o mică mare problemă. Nu orice influencer este și creator de conținut, la fel cum nu toți creatorii de conținut sunt și influenceri.
O să fur două definiții care zic eu că exemplifică bine diferențele, din articolul Influencers Vs. Content Creators.
Content creators are the photographers, creative directors, writers or videographers who are well versed in creating professional-quality content that gets people engaged.
Plecând de la asta, putem spune că sunt mulți fotografi, videografi, jurnaliști, scriitori, chiar și bloggeri, ce crează conținut de calitate, care atrage atenția oamenilor.
Creatorii de conținut nu au neapărat sute de mii de fani pe rețelele sociale, dar când postează ceva atrag atenția publicului, scot virale, obțin reacții. Brandurile vor să lucreze cu ei tocmai pentru acest conținut, care prinde la public. Unii creatori de conținut sunt și influenceri, adică au o audiență mare pe rețelele sociale, dar nu este o regulă.
De exemplu eu scriu de vreo 13 ani pe blog, am avut și articole bune, și articole proaste, dar nu m-am gândit să zic că sunt creator de conținut, deși uneori scot și articole bune, cu likes, shares și mesageria plină.
Influencers are the famous vloggers, comedians, storytellers and product reviewers of the social media world. While influencers’ content might not be the most beautifully crafted, they make up for it with their ability to capture their audience’s attention and ultimately influence purchase decisions.
Influencerii sunt oameni cu audiențe mari pe rețelele sociale, de regulă de la 100.000 de urmăritori în sus. Vloggeri, vedete, influenceri online. Conținutul creat de ei nu este neapărat cel mai bun, de asta ziceam că nu toți influencerii sunt și creatori de conținut, dar compensează prin faptul că urmăritorii lor sunt influențați de recomandările acestora.
De aici sunt mai multe discuții, că se discută inclusiv despre microinfluenceri cu audiențe mai mici. de câteva mii de urmăritori, sau că se discută despre calitatea conținutului și așa mai departe. Ideea de bază e că influencerul schimbă opinia celor care îl urmăresc, prin ceea ce publică. Unii influenceri fac un conținut foarte bun, alții doar au audiența, câștigată prin diverse metode.
O tipă care pune poze cu ea dezbrăcată de exemplu, și primește sute de mii de likes, nu cred că poate să se numească creatoare de conținut, ar fi o jignire pentru creatorii de conținut de mai sus, zic eu, dar dacă postează o poză cu o lenjerie intimă și magazinul online care vinde acea lenjerie are câteva sute de comenzi în urma pozei atunci da, putem zice că este influencer, i-a motivat pe oameni să facă ceva.
Voi ce ziceți, sunt toți influencerii creatori de conținut?
Sunt si influenceri ok, dar si unii care isi dau aere de vedete desi ei ar fi fost someri daca nu exista internetul, fara un job normal.
fara suparare dar cei care au stiut sa profite de evolutia internetului sunt sigur ca se adaptau si intr-o viata fara internet. Creator de continut, vloger, influencer sunt joburi normale la fel ca si cei care fac spam sau avocat etc… depinde pe ce te pliezi tu ca om.