fbpx

De ce rețelele de socializare încep să arate la fel

Știați că pe LinkedIn sunt filtre, pentru a îți edita poza de profil? Nici eu, dar aparent cineva de la ei a considerat că asta vor oamenii de la o rețea de socializare axată pe business, filtre la poze, să își pună CEO-ul curcubee în cap. Și nu sunt singurii care adaugă chestii doar pentru că sunt și pe alte platforme, fără logică, cam toate rețelele de socializare încep să arate la fel și să aibă funcții similare. De ce? Goana după profit.

Instagram a furat Stories de la Snapchat și acum sunt prezente peste tot, deși lumea are impresia că Instagram le-a inventat. De ce aș posta stories pe LinkedIn nu știu, că nu simt nevoia să arăt omenirii momentele în care setez campanii de promovare sau discut cu un client. Da, sunt și acolo.

În august Instagram a furat ideea TikTok și lansat Reels pentru clipuri scurte editabile, iar aplicația a devenit și mai aglomerată, pe lângă faptul că nu mai poți face clic nicăieri fără să ajungi pe secțiunea de shopping. De fapt aplicația nu mai este una în care vezi poze frumoase, ci doar reclame, produse și din când în când, din greșeală, câte o fotografie editată. Am redus și timpul petrecut acolo.

Facebook merge pe aceeași rută, aglomerăm mai mult interfața, împing tot mai mult Facebook Shops, și dacă vă uitați în feed 30% sunt reclame, 40% știri stupide, conținutul util a coborât sub 30%. Culmea e că postările prietenilor apropiați le văd tot mai rar, așa de mult au stricat algoritmul.

Am nevoie de aplicația lor pe telefon, că o folosesc la muncă, social media marketing & stuff, dar am oprit de tot notificările pe telefon, atunci când Facebook m-a anunțat de 4 ori în aceeași zi că nu am mai postat de mult pe o pagină. Aceeași pagină. Înțeleg disperarea, scad veniturile, dar deja e prea mult. Brusc am câștigat o oră liberă, mai intru eu din când în când, nu sunați.

Teoria din articolul de la început este că platformele de socializare au început cu abordări diferite pentru a atrage utilizatorii, dar acum au funcții similare

Pe termen lung eu cred că nu e benefic pentru utilizatori, tot mai mulți oameni în jurul meu reduc consumul de social media, pentru că se exagerează. Avem stories peste tot, clipuri video funny peste tot, mesagerie peste tot, live-uri peste tot, filtre peste tot, în curând și shopping peste tot.

Eu preferam Twitter pentru informații scurte, Instagram pentru poze, Facebook pentru a păstra legătura cu prietenii și LinkedIn din când pentru chestii profesionale, dar aparent toți vor să fure câte ceva de la ceilalți, în speranța că vor mai atrage utilizatori. Dar dacă îi vor pierde?

Voi ce aplicații folosiți tot mai puțin, pentru că au fost stricate?

Recomandă

6 Comentarii

  1. Din imaginea de mai sus Instagram are cam tot ce vrei. Renunțăm la toate și folosim doar Instagram-ul.

    Twitter încă este cel mai curat, dar așa încet se strică și această rețea.

    • Eu aș renunța la Instagram pentru mizeria cu butoanele, au bus butonul de shopping în locul celui de likes, că oamenii s-au obișnuit să facă clic acolo. Da, Twitter încă e aerisit comparativ cu restul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *