Părerea bloggerilor nu contează nici în 2015, nu-i așa?

Cine naiba sunt și bloggerii ăștia, de își permit ei să își dea cu părerea despre tot și toate? De ce ai ține cont de părerea unora care scriu pe internet? Cu ce drept vin ei să îți dea sfaturi ție?

Întrebările de mai sus sunt legitime, nu de puține ori am prins și eu discuții de genul ăsta, mai ales pe Facebook, unde unii consideră că bloggerii doar pierd vremea, iar opinia lor e irelevantă. Și uneori criticile sunt întemeiate, mai ales în cazul bloggerilor care au o opinie despre orice. Dar în cazul bloggerilor de nișă eu cred că opinia lor contează foarte mult și influențează cititorii, iar rezultatele ediției 5 a Studiului de audienta al blogurilor romanesti realizat de Standout confirmă asta. Poate ați răspuns și voi lunile trecute la un chestionar pe blogul meu, acum au venit rezultatele.

Cititorii de bloguri din România

  • La Studiul de audienta al blogurilor romanesti 2015 (SABR 2015) au participat in 2014 8800 respondenti (8.804) pe un numar de 56 de bloguri reprezentand 12 categorii tematice. Pe blogul meu au răspuns 80 de cititori la chestionar, cărora le mulțumesc pentru că au rezistat celor 29 de întrebări. 🙂
  • Aproape trei sferturi din cititorii principalelor bloguri romanesti au cumparat produse si servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc. (67,19%).
  • 77.64% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea.
  • Audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. 75% au sub 40 de ani, 83,5% dintre cititorii blogurilor au studii superioare iar 55,4% castiga peste 2000RON/luna, dintre care 13,2% castiga peste 6000RON/luna.
  • Acestia sunt utilizatori activi de internet cu conturi pe retelele sociale (87,7% pe Facebook, 41,1% pe Google+, 28,45% pe YouTube, 20,46% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (97,4% cu 37,3% din ei des si foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (66,8% des si foarte des).
  • Cei mai mulţi au o functie de middle management (18,3%), 15,6% sunt freelanceri sau parteneri intr-un business, 7,3% detin o functie de upper management iar 9% dintre cititorii blogurilor sunt studenti.
    Cititorii blogurilor sunt in mare proportie cititori fideli, 91% dintre cititori accesand blogurile preferate cel putin o data pe saptamana.

Despre cititorii acestui blog, conform studiului:

  • 66% dintre respondenții chestionarului au venit de pe Facebook, oarecum normal, deoarece acolo l-am promovat cel mai mult.
  • 46.25% au aflat despre blog în urma unei mențiuni pe un alt site sau blog, deci networkingul și recomandările contează.
  • 37.50% citesc blogul de câteva ori pe săptămână.
  • 65.00% citesc blogului pentru că sunt interesați de părerea autorului (ăsta sunt eu), 56,25% pentru a afla noutățile din domeniu.
  • 35.00% au cumpărat sau folosit servicii în urma recomandărilor de pe blog.
  • 36% dintre cititori care nu au comentat niciodata pe blog, sub media categoriei, de 49%. 41.25% comentează foarte rar pe blog, și vreau să îmbunătățesc asta.
  • Doar 12% din cititori sustin ca nu i-ai influentat deloc sau doar intr-o mica masura (media categoriei e 31%).
  • 38% din cititori au pozitie de middle si top management.
  • 71.21% dintre cititori consideră că blogul oferă păreri independente față de media clasică, iar 57.58% o abordare mai personala a realitatii

În concluzie rămâne cum am stabilit, părerea bloggerilor nu contează, bloggerii pierd vremea aiurea pe internet, nu au nici o expertiză în nici un domeniu, iar cititorii de bloguri nu țin cont deloc de recomandarea oamenilor din spatele tastaturii. E fix așa, doar că invers. 🙂

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Cosmin
Vizitator
Cosmin

Cred ca asta cu recomandarile se aplica mai ales pe blogurile specializate, are sens sa cumpar un laptop recomandat de un blogger de tehnologie sau o cratita recomandata de un bucatar cu blog.

Marius Cucu
Vizitator

Păi este normal. Trebuie să ne uităm la oamenii autorizati în domeniul lor de activitate sau în domeniul în care au o bază de cunosținte.

trackback

[…] A scris şi Marius Sescu despre studiu. […]