fbpx

M-au întrebat mai mulți amici în ultima perioadă dacă nu avem timp pentru clienți noi, că știu ei pe cineva care are nevoie de un site, magazin online, campanii pe Facebook sau comunicare pe social media, ceva cu www în față. Răspunsul a fost că timp ne putem face, dar nu din scurt, că avem deja clienții noștri, și toată lumea are nevoie rapid de soluții, la modul ne-am trezit azi că vrem să fie gata ieri.

Nu mai zic de propunerile de genul hai să ne întâlnim, să discutăm o posibilă colaborare și să ne oferi câteva ore de consultanță moca.

Nu mă plâng, nici nu mă laud, suntem ok la Advertica, realitatea e că tot ce ține de internet a crescut pe pandemie, deci dacă lucrezi pe web development, marketing online, social media, PR și tot ce are legătură cu internetul trebuie să ai grijă să nu ți-o iei în cap.

Dacă ești plin acum de cereri și ai clienții la picioare nu înseamnă neapărat că ești cel mai bun din domeniu. E posibil și asta, dar realitatea e că sunt așa de multe cereri încât e de lucru pentru oricine, chiar și pentru cei care ieri descopereau cum se pornește laptopul și azi se laudă că sunt digital specialists.

Cu ocazia asta s-au înmulțit și țepele, mai multe discuții cu potențiali clienți au fost la modul Am plătit o mulțime de bani pentru site-ul ăsta și nu merge, nu vinde, se poate repara? Nu, nu se poate, e o mizerie, dar puteți face unul profi, și să nu vă așteptați să fie gata într-o săptămână. Nu mai zic de mesajele pe același tipar pe care le văd pe grupurile de web development și ecommerce, mi-am luat țeapă, recomandați-mi pe cineva profi.

Din mai 2020 am senzația că am intrat într-o perioadă de redescoperire a internetului de către proprietarii de afaceri. Multe firme mici și mijlocii caută să se reinventeze și să supraviețuiască cu ajutorul internetului, și apelează la primii oameni care zic că le pot rezolva problemele.

Se dau și se vor mai da țepe, la final piața se va cerne, noi de exemplu încercăm să lucrăm cu clienții care au viziune și vor să construiască pe termen lung, nu cei care caută soluții rapide și ieftine.

Ce pot să vă recomand este că dacă aveți o afacere și vreți să intrați pe internet să cereți recomandări de la prieteni, colegi, oameni care vând deja pe internet și sunt mulțumiți de colaboratorii lor. Cu cine lucrează, de ce, cum au ales agenția sau persoana și așa mai departe. Ca idee, dacă găsiți pe cineva care e gata să lucreze de mâine cu voi fiți foarte atenți, oamenii buni sunt ocupați câteva luni în avans.

RECOMANDĂ
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •   

3 Comentarii

  1. Teparii au si ei timp liber zilele astea asa ca fac ce stiu mai bine. Problema e ca si astia din Romania evita sa lucreze cu oameni din afara asa ca trebuie sa ma deplasez pana in tara pentru un audit blog si niste chestii de genul asta. Ca nimeni nu vrea transfer bancar chiar daca e pe firma. Asa ca degeaba ai recomandari si bani daca nimeni nu se baga.

  2. Pingback: E-commerce: creștere de 30-40% în 2020

Lasă un comentariu