Continuăm cu seria Întreabă-l pe Sescu, plecând de la întrebările primite pe email, Faebook, Twitter sau blog.
Dacă aveți întrebări despre marketing, comunicare, PR, social media, internet sau alte lucruri despre care scriu pe blog, le puteți lăsa în comentarii, trimite prin email sau direct pe Facebook ori Twitter, iar eu voi răspunde într-un articol ce va fi publicat marțea pe blog.
Cum să îmi aleg numele brandului?
În versiunea ideală numele unui brand ar trebui să fie cât mai simplu, ușor de reținut, ușor de pronunțat și să aibă legătură cu piața în care activează brandul, cu ceea ce reprezintă brandul. Ar trebui evitate cuvintele care au dublu sens, iar dacă brandul e unul internațional trebuie verificat sensul cuvântului și în alte limbi, pentru a nu avea surprize. Câteva idei aici și aici.
Cât costă publicitatea pe un site?
Depinde de site-ul vizat, audiența acestuia, tipul de reclamă dorită. Dacă vreți un banner puteți cumpăra afișări cu plata la mia de afișări (CPM) sau plata pe clic (PPC), ceea ce e mai recomandabil. O alternativă bună care vă permite să targetați publicul eficient este Google Adwords pentru afișarea de reclame online tip text sau banner pe diverse site-uri, iar dacă vreți să vă promovați prin rețelele sociale cel mai avantajos la noi este să folosiți Facebook Ads.
În rest sunt și diverse alte formate mixte: advertoriale, articole sponsorizate, linkuri pe cuvinte cheie etc. Ideea de bază e să stabiliți întâi publicul pe care îl vizați și să analizați care sunt site-urile ce se potrivesc cel mai bine profilului de client.
Cum fac să îmi apara blogul în motorul de căutare Google?
În mod normal Google indexează destul de repede blogurile noi, mai ales dacă e vorba de bloguri ce rulează pe WordPress sau bloguri realizate pe Blogger, platforma de blogging ce aparține tot de ei. Dacă blogul vostru nu a fost indexat puteți să îl înscrieți în Google la http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl.
În plus, dacă aveți blogul pe WordPress verificați în Settings la Privacy să fie bifată opțiunea Allow search engines to index this site, altfel motoarele de căutare nu vă pot indexa. Eu aș instala și pluginul Yoast WordPress SEO și aș adăuga blogul în Webmasters Tools.
Cum conectez un smartphone la internet?
Dacă smartphone-ul a fost cumpărat direct de la unul din operatorii de la noi ar trebui să aibă setările deja făcute. Altfel setările trebuie introduse manual sau prin serviciile speciale oferite de operatori. Puteți solicita setările de internet pentru Orange la www.orange.ro/setari-telefoane iar pentru Vodafone la www.vodafone.ro/personal/myvodafone/configurare-telefon/setari-automate/index.htm. Pentru modelele care nu sunt suportate trebuie să efectuați setările profilului de internet manual.
Ce ar trebui să scrii într-un newsletter?
Conținutul unui newsletter depinde de brand, profilul clienților, interesele lor. În mod normal ar trebui să fie un mix între conținut informativ, util pentru clienți, știri din domeniu și oferte speciale pentru clienți, ce pot genera vânzări. Contează foarte mult și tonul abordat, nimeni nu apreciază newsletterele realizate cu un limbaj sec. Evitați să trimiteți newslettere la oameni care nu s-au înscris pentru ele, știu că bazele de date sunt ieftine dar asta nu e o scuză pentru spam. Bonus, indicații și reguli pentru construirea unui newsletter.
Cu ce se ocupa o agenție de publicitate?
În principiu cu publicitatea, adică crearea de campanii pentru clienți ce au ca scop final atragerea de cumpărători și creșterea vânzărilor. Prin 2008 apăruse arborele publicității care explica rolurile dintr-o agenție de publicitate.
Agentiile de publicitate planifica, creeaza si pregatesc campaniile publicitare precum si materialele necesare clientilor. Multi agenti de publicitate au cautat sa se dezvolte diversificându-si activitatea prin oferirea unor servicii cu marketing-ul. Aceste noi “super” agentii ofera sub acelasi acoperis, o gama completa de servicii de marketing si de promovare, incluzând publicitatea, promovare vânzarilor, relatiile publice, publicitatea directa si cercetarea de marketing.
“Agentia de publicitate este o organizatie independenta ce contine oameni creativi si oameni de afaceri specializati în elaborarea si pregatirea planurilor de publicitate, a reclamelor si a altor instrumente promotionale.
De asemenea, agentia aranjeaza sau contracteaza pentru achizitia de spatiu /timp de publicitate în diverse suporturi media. Face toate acestea pentru diferiti sponsori de publicitate – clienti-tinta – într-un efort de a gasi cumparatori pentru produsele/serviciile oferite de acestia.”
Aveți întrebări pentru articolul de marțea viitoare? Le aștept în comentarii, prin email sau direct pe Facebook ori Twitter.