fbpx

Sigur vi s-a întâmplat și vouă să vă treziți că sunteți fanii unor branduri de Facebook fără să fi dat efectiv Like. Poate ați crezut că vă joacă memoria feste, dar realitatea este că ați dat Like cu mânuța voastră, doar că nu pe butonul de Like pe care îl știm cu toții.

Scripturile care te fac să dai like automat unor pagini de Facebook fără voia ta nu sunt ceva nou. De regulă ele funcționează prin plasarea codului direct de Like pagină pe butonul de închidere al unui pop-up. Intri pe un site să vezi un clip video amuzant sau să citești o știre din aia care e virală pe Facebook. Apare un banner care îți cere să dai like paginii de Facebook  a site-ului. Înjuri în gând, apeși pe X și citești știrea. Între timp, prietenii tăi văd că tu ai dat Like pe Facebook nu știu cărui brand. E și mai grav când e un brand dubios.

Surpriza nu sunt scripturile astea, ci faptul că branduri cunoscute recurg la înșelăciuni de genul ăsta pentru a aduna Like-uri. Ultimele de care am aflat sunt Vanish și Airwick (deținute de Reckitt Benckiser), care adună like-uri printr-un script de genul ăsta amplasat pe ro-stiri.com, ce aparține ADI Like Consult SRL. Au adunat mii de like-uri de la sfârșitul lui februarie până acum înșelând vizitatorii site-ului respectiv. Da, e ironică denumirea societății, nu? Sunt sigur că mai sunt și alte branduri, dar nu am stat să le caut pe toate.

Cristi a scris un articol detaliat, cu nume și screenshoturi, după ce s-a trezit că e fanul lor fără să fi dat Like. Luați de citiți dacă vreți să aflați de ce sunteți fanul unor branduri cărora NU le-ați dat like.

Eu mă gândesc la faza următoare. Dacă brandurile respective au apelat ele direct la firma asta care înșeală vizitatorii e grav. Totuși, am un feeling că nu brandul a cumpărat direct like-urile, ci ei au angajat o agenție de PR online sau social media care să se ocupe de comunicarea lor online. Au setat niște obiective împreună, inclusiv legate de numărul de fani, din păcate, iar agenția s-a apucat de treabă, să arate cât de bine funcționează social media.

De ce să aduni fani reali prin conținut interesant când poți să îi prostești să îți dea Like, nu? De ce să muncești când poți să furi, nu?

Concluzia: aveți grijă pe ce butoane apăsați pe diverse site-uri, butonul de X poate fi înselător. Cât despre Vanish și Airwick, aveți idee ce agenție se ocupă de ei pe online? Tare aș fi curios să aflu explicațiile lor despre miile de fani apăruți peste noapte.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

11 Comentarii

  1. Aha, deci asta era. Ia sa verific eu paginile preferate pe Facebook.

  2. am stitu faza asta, X inseamna Like 🙂 pacat ca nu face ceva Facebook cu faza asta ceva.

  3. E o problema tot mai des intalnita. Chiar saptamana trecuta ma intreba un amic daca stiu ce se intampla de tot vede Like-uri pentru pagini dubioase (videochat, etc.) date de prieteni care clar nu au astfel de hobby-uri. Neplacut si cu efecte negative din punct de vedere al imaginii atat pentru firmele care obtin Like-urile in acest mod, cat si pentru Facebook, pentru ca permite astfel de practici.

  4. Pingback: Cum like dai si habar nu ai ! | Blog Aiud Portal

  5. Pingback: Noi metode de cerșit Like-uri pe Facebook

Lasă un comentariu