De ce nu e bine să te specializezi doar în social media

Mai primesc din când în când întrebări de genul ăsta: Vreau să mă specializez în social media, vreau să studies social media, de unde să încep? Nu pot să nu mă mir când văd oameni care gândesc atât de limitat.

Haideți să vă zic de ce. A spune că vrei să devii specialist în social media în 2014 e cam același lucru cu cei care erau specialiști în internet prin anii 2000. Pe atunci nu toți știau să creeze o adresă de email, să facă un un site, iar acum sunt lucruri banale. Așa e și cu social media.

Dacă lucrezi în marketing sau comunicare ar trebui să știi că social media nu e un scop în sine, ci doar un ansamblu de aplicații și site-uri care ușurează comunicarea online între oameni. Să te proclami specialist social media e echivalentul lui Știu cum să comunic pe internet. În perioada asta orice marketer trebuie să știe regulile comunicării online, ce rețele sociale să folosească în avantajul clientului, cum să le folosească. Dar nu e suficient să știe numai atât.

Eu nu aș angaja o persoană să comunice online pentru un brand doar pentru că a participat la niște cursuri despre social media sau a citit câteva cărți din domeniu. Aș angaja o persoană care are studii de PR sau marketing, care a lucrat deja pentru branduri, care știe că prezența în social media e doar o parte din universul comunicării unui brand.

Eu scriu destul de des despre social media, dar asta nu înseamnă că stau doar pe Facebook. Citesc și cărți de marketing, branding, fac multe campanii pentru clienți în diverse medii, scriu și pe blog, experimentez lucruri noi și încerc să văd ce noutăți care apar în comunicarea online pot fi utile pentru branduri.

Învățați marketing și PR, nu doar social media. Social media e doar un mediu, gândit inițial pentru a ușura comunicarea între oameni, în care brandurile și-au făcut loc. Regulile de bază ale comunicării și marketingului nu se vor schimba.

Sursa foto: Social media from cutout newspaper via Shutterstock



5 Comentarii

  1. Despre The Thank You Economy și bullshit-ul din cărțile de social media
    https://mariussescu.ro/the-thank-you-economy/

    De citit: Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator
    https://mariussescu.ro/de-citit-trust-me-im-lying-confessions-of-a-media-manipulator/

    Cărți: Rework îți schimbă modul în care lucrezi
    https://mariussescu.ro/carti-rework-schimba-modul-in-care-lucrezi/

    Despre biografia lui Steva Jobs scrisă de Walter Isaacson
    https://mariussescu.ro/despre-biografia-lui-steva-jobs-scrisa-de-walter-isaacson/

    Recenzie: Noile reguli de marketing şi PR
    https://mariussescu.ro/recenzie-noile-reguli-de-marketing-si-pr/

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: