E interesant că în 2017 lumea încă critică marketingul afiliat, și mă refer aici la cumpărători. La mine treaba e clară, dacă văd un produs sau serviciu ok îl recomand și pe blog sau Facebook, și dacă magazinul ce îl vinde e afiliat prin 2Performant sau Profitshare o să pun și un link afiliat către el, dar vizibil, nu ascuns. Dar nu toți înțeleg că nu ai nimic de pierdut dacă cumperi prin linkuri afiliate.
Prin 2011 era problema asta, toți erau speriați că sărăcesc dacă cumpără produse recomandate prin afiliere, ba chiar unii aveau impresia că prețul e mai mare decât în mod normal. Credeam că s-a mai deșteptat lumea, dar se pare că nu.
Faza e în felul următor, în calitate de cumpărător nu ai nimic de pierdut, indiferent că vei cumpăra ceva printr-un link afiliat sau direct de pe site-ul unde este vândut. Afilierea presupune că magazinul online e dispus să plătească un procent din valoarea vânzării (1-2-3% la electronice, cărți, poate 5-10% la haine și fashion, mai rar vezi peste 10%) afiliaților care recomandă produsele lor pe site-uri, bloguri, rețele sociale. Clientul final plătește fix la fel. E ca și cum tu, cumpărătorul, ai da o bere virtuală cuiva ce ți-a recomandat o chestie bună.
Partea cu calitatea recomandărilor ține de afiliat. Dacă ții la reputația ta nu vei recomanda cititorilor și prietenilor produse proaste, că a doua oară nu mai cumpără, ba poate chiar te înjură, că le-ai recomandat ceva slab. Vei recomanda produse și servicii ok, testate și verificate. Așa funcționează marketingul afiliat cel mai bine, ca și cum ai recomanda unui prieten ce să își cumpere.
Eu personal recomand prin afiliere electronice mai ales de pe eMag, cărți de la Libris, Nu sunt mereu la cel mai mic preț, dar mă uit și la reputația magazinului, serviciile post-vânzare, ce oferă extra, garanție, probleme în service și cum le rezolvă. Bine, îi recomand și pentru că de regulă tot de la ei cumpăr și eu.
La voi cum e, aveți o problemă să cumpărați prin linkuri afiliate?