fbpx

Live blogging și fotografii de la How to web 2011 – ziua 2

English version with Google Translate

E ora 9 și 25. Bogdan Iordache deschide ziua a doua How to web. Petrecerea de aseară din Kulturhous a fost foarte faină, muzica live suna foarte bine și toți erau dornici de networking și netdrinking, doar că pe la 1 eu m-am retras, pe motiv de lipsă acută de somn. 3 ore de somn din 24 nu ajung.

De la #howtoweb pe Twitter am plecat la #howtosleep la Hotel Tranzzit.Vă recomand să urmăriți și azi hashtag-ul oficial pe Twitter pentru a vedea ce se întâmplă aici.

Cum a fost ieri? Găsiți detalii la mine, Andra (articol 1, articol 2), Titus, ȘtefanValentin și Cristi. Un articol util este și pe Evz.

Update – scrie și Dragos, pe lângă cei menționați mai sus.

Începem.

Fotografii de la How to web – ziua a doua

[mudslide:picasa,0,mariuss.sescu,5673272591391764897]

Trends in seed investing

Carlos Eduardo Espinal (Partner, Seedcamp)

Carlos discută despre industriile în care poți investi și cum să alegi ce va avea succes. Carlos e din Honduras, apropo. Cool.

Ce face Seedcamp – au investit până acum în 57 de companii. Prin programele lor poți avea acces la peste 2000 de mentori din rețeaua Seedcamp.

Democratizarea serviciilor. Există servicii pentru orice nevoi acum – compararea de prețuri cu competiția – Profitero, împrumuturi pe termen scurt pt afaceri mici – Bilbus, închirieri de locuințe – Rentlord, personal training – Sportlyzer.

Simplificarea și interconectarea serviciilor existente. Fractal pt campanii de email marketing, Kwaga, Rapportive și Boomerang pentru Gmail (extensii), Psykopaint.com pentru crearea de artă din fotografii, vox.io pentru comunicare pe web direct pe browser fără a instala softuri suplimentare, wordy pentru copy editing online, holvi – banking pentru grupuri.

De unde începi? Analiza serviciilor actuale care sunt ineficiente – Seedhack: Tribeshot.

Carlos prezintă Seedcamp pe scurt: program de finanțare global, rețea de 57 de companii și 2000 de mentori, următorul eveniment în Paris, #seednack pe Twitter, @sc_seedhack. Seedsummit.org.

Sesiune de Q&A.

Finding Your Big Idea

Mark Randall (Chief Strategist, Adobe)

Prezentarea pe care o așteptam cel mai mult. Marc e foarte carismatic. O idee nu trebuie să fie neapărat ideea ta, contează și persoana care o pune în aplicare, cum gândește ea. Chiar dacă e cea mai bună idee ai nevoie și de o echipă care să o ducă la îndeplinire.

40% din abilitatea de a fi creativ stă în ADN, 60% se poate învăța. Putem învăța să fim creativi. La fel și antreprenoriatul, trebuie să fii curios despre cum funcționează lucrurile pentru a deveni un antreprenor, trebuie să îți pui întrebări.

Ideile trebuie să circule pentru a fi puse în practică. Revenim la prima parte, o idee e inutilă dacă nu e pusă în aplicare. E doar o idee.

Mark discută cu oamenii, managerii din companiile care au eșuat pentru a afla de ce s-a întâmplat asta. Obține lecții despre eșecurile celorlalți în schimbul unui prânz, uneori zboară dintr-un colț în altul al S.U.A pt a discuta cu ei.

Trebuie să observi foarte atent ce se întâmplă în jurul tău pentru a vedea unde poți inova, ce necesități există și cum le poți rezolva. Povestește despre cum a apărut Tata Nano în India, cea mai ieftină mașină din lume.

Networking. O rețea de contacte te poate ajuta. Oamenii gândesc diferit, poți obține ajutor și idei și de la ceilalți, poți să îți îmbunătățești ideile tale.

Experimentarea. Trebuie să experimentezi, să descoperi rapid ce funcționează și ce nu. E mai bine să eșuezi rapid și să înveți din eșecuri.

Cum găsești marea ta idee? E ca și cum ai încerca să ghicești viitorul.

Mark spune că codurile QR vor dispare, NFC și alte tehnologii similare vor fi mai utilizate.

E bine să ieși din bulă, să vezi ce se întâmplă în lumea reală, să te învârți în alte cercuri, să discuți cu alți oameni, nu doar cei din online, IT, antreprenoriat etc.

Entrepreneurship is the engine that drives the world.

Prea multe start-up-uri dispar din motive greșite. Unele deoarece ideea este greșită, dar altele dispar din cauza lipsei de informații, nu se adaptează destul de repede pieței.

Sesiune de Q&A.

E întrebat despre renunțarea la dezvoltarea Flash pt mobil, el spune că e mai mult o schimbare a direcției în care Adobe  alocă resurse. Despre antreprenoriat – nu trebuie ca toți antreprenorii să fie Mark Zuckerberg sau Steve Jobs, e ok și să inovezi în comunitatea ta, la o scală mai mică.

Startup Challenge – Presentations, round 2

Betcafe (din Grecia) – poți juca online cu alți pasionați de fotbal, au și aplicație pt Android. Au o monedă proprie, poți paria, poți câștiga premii reale, câștigurile pot fi convertite în euro.

Finderly (din Austria) – aplicație care adună review-uri despre un produs. Ce spun oamenii online despre gadgetul pe care vrei să îl cumperi. Adună review-uri și câștigă un comision din vânzări. E următorul pas după comparatoarele de prețuri. Ideea aplicației e bună, dacă vor centraliza toate opiniile despre un produs.

MobileCampaign.eu (din Ungaria) – compania se bazează pe coduri QR, cred că Mark Randall le-a stricat din start prezentarea când a spus că codurile QR nu au un viitor. Ei vor să dezvolte campanii plecând de la utilizarea codurilor QR pe mobil, îți oferă infrastructura, module predefinite (jocuri, sondaje de ex), plus monitorizare în timp real și API. Hmm, nu sună prea tentant dacă se bazează doar pe coduri QR.

Nexi.me (Romania) – contează recomandările primite de la persoanele cunoscute când faci o angajare.

Tripomatic (Cehia) – itinerarii pentru excursii, planificarea unei excursii. Monetizare prin marketing afiliat, reclame pe site, aplicații pt mobil.

Pauză de cafea.

Bootstrapping – The ride from zero to hundreds of apps and millions of users

Eric Wahlforss (Co-founder and CTO, Soundcloud)

Eric vorbește API, utilitatea lor pentru developeri. Poți să extinzi ce face aplicația ta prin lansarea unui API care să fie folosit de developeri pentru a crea noi aplicații, produse. Prezentarea lui e pe Slideshare.

Recomandări pentru start-up-uri – keep it simple stupid. Nu complica lucrurile. Produsul tău trebuie să fie construit dar trebuie să aibă și o personalitate. Pentru API scrieți o documentație foarte bine pusă la punct, pe limbajul developerilor.

Sesiune de Q&A.

Prezi, the language of writing in space

Adam Fischer (Co-founder, Prezi.com)

Adam prezintă aplicația, are 2 milioane de utilizatori după 2,5 ani de la lansare. Prezi schimbă modul în care realizezi o prezentare și cum prezinți informațiile publicului, se folosește foarte mult de zoom pe aspecte din prezentare.

Să mergem puțin și la work-shop-uri.

From technology to business: what’s the catch ?

Peter Csikos (CEO, Gravity RD)
Etapele selectării unui startup care poate deveni o afacere.
Puține idei de afaceri sunt viabile. Din 300 de idei de afaceri propuse, doar 25 meritau să fie luate în considerație în cadrul unui proces de selecție.
Prima analiză a proiectelor (e sau nu bullshit?), analiza internă a proiectelor, opiniile experților în domeniu, prezentările finale.
Pentru a transforma un startup într-o afacere trebuie să îți schimbi modul în care gândești. O companie nu e despre prezentările la evenimente, ci despre produse, strategii de penetrare a pieței, cota de piață și mărimea pieței.
Direcții clare: strategia, geografia, planurile și execuția. Planificare pe termen scurt dar și pe termen lung. Nu sunt de acord cu planificarea pe termen lung, acum lucrurile se schimbă foarte repede și planurile pe termen lung trebuie actualizate f des, zic eu.
Cum a eșuat un proiect – paper potty, olița din hârtie ca alternativă la scutecele tradiționale. Ei au găsit un partener în State pt a distribui produsul, au investit 1 milion de dolari, au găsit o fabrică în China. Au eșuat pt că în perioadă de criză oamenii nu sunt interesați de olițe din hârtie. Au vândut doar 500.000 bucăți în State.
Greșeli – au subestimat copiatorii, au demarat ăn 2008 pe timp de criză, iar investitorii nu se așteptau la un eșec.
Ce înveți după ce cheltui milioane de euro:
Comerțul online este local. Oamenii au încredere în soluții utilizate deja de alte persoane din zona lor.
Ciclul de vânzare este lung deoarece durează mult implementarea.
Focusul unui CEO trebuie să fie coeziunea echipei, menținerea unei echipe unite.
Majoritatea utilizatorilor preferă taxe lunare sau anuale.
Începutul unei companii – focus pe clienți. Cine sunt clienții tăi? Cine va cumpăra produsul prima dată? Ce motivează clienții să cumpere sau nu produsul sau serviciul meu? De ce produsul meu este o alegere atractivă pentru clienți?
Fiecare ar trebui să facă lucruri la care este bun, se pricepe. Oamenii trebuie să își cunoască limitele. Nu sunt de acord nici aici, trebuie să vrei mai mult, să îți depășești limitele. Dup el developerii ar trebui să se axeze pe cercetare și development, managerii pe construirea unei companii. Oare ce ar spune cei de la Google despre asta, doi programatori amărâți (ironie fină)?

Beyond the Like Button: Developing for the social web

Alan Bradburne (Co-founder and CTO, useitorlose.it)

Rețelele sociale. De ce să le folosești în proiecte? Personalizare, prieteni, sharing. Îți pot extinde brandul mai departe, mai mulți oameni pot afla de tine. Facebook Connect, Twitter Connect. Un simplu clic pe butonul încorporat în site e suficient, altfel poți rata multe oportunități.

Standard Metrics for Pirates

Cum implementezi social media în proiecte – autentificarea prin Oauth 2.0 – fiecare aplicație și client are drepturi diferite autorizate.

Alan prezintă un exemplu pt autentificarea unei aplicații pentru Facebook prin Oauth 2.0.

Real time API, pentru actualizarea informațiilor în timp real: Facebook, Instagram, Foursquare, Flickr. Imediat ce apare o modificare în rețeaua socială, ea apare și pe site-ul tău. Alan prezintă ce oferă fiecare Api pentru developeri.

Sesiune de Q&A.

Product Manager: How to be smarter than your CEO?

Daniela Neumann (Co-founder&CMO, Playmob.com)

Ce trebuie să facă un project manager? Gestionarea proiectului și a legăturilor între CEO/Management, dezvoltarea afacerii, vânzări, marketing, relații cu clienții, ingineri, UX/design și utilizatori.

Daniela vorbește foarte repede, trece de la o idee la alta rapid. Se vede că știe foarte multe despre project management, doar că parcă era mai ok dacă informațiile erau filtrate mai bine, doar ideile principale.

Pentru a construi un business de succes nu ajung doar talentul, abilitățile tale și cunoștințele, ci și capacitatea de a fi un leader (știi să asculți și ce îi motivează pe oameni), problem solver, antreprenor.

I expect them to manage the product dev so I do not have to and I expect them to be able to justify the decisions they made or preferably test first. They should keep me informed…

Sesiune de Q&A.

European incubators: too many or not?

Ivan Brezak (Founder, Netokracija), Carlos Espinal (Partner, Seedcamp), Jon Bradford (Managing Director, Springboard), Zuza Stanska (Chief Mkt GeekGirl, GammaRebels), Mikko Jarvenpaa (Chief Marketing Geek, HackFwd), Eoghan Jennings (Co-founder, StartupBootcamp)

Discuții despre incubatoarele de afaceri, de ce ar trebui un startup să aleagă unul dintre cele reprezentate de cei prezenți în panel. HackFwd are un program de 12 luni dar ia 27% din afacere.

 Seedcamp nu e interesat de tine dacă obiectivul tău este să fii mare în România, ei finanțează programe cu obiective la nivel internațional.

Poți folosi o parte a companiei pentru a aduce venituri, a avea cashflow și altă parte pentru a lucra pe proiecte proprii care vor aduce bani pe viitor.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *