fbpx

Lowe lansează o agenție de mobile marketing în România. Cum sunt folosite în realitate smartphone-urile?

Tocmai am primit un comunicat prin care se anunță lansarea agenției specializată în mobile marketing Mobile Works, parte a grupul Lowe. Este încurajator faptul că încep să apară și în România agențiile specializate pe mobile marketing, dar cred că se exagerează partea cu utilizarea internetului mobil în România, pentru că în realitate românii nu folosesc chiar așa de mult internetul mobil.

Ce trebuie reținut din comunicat:

Mobile Works va avea acces la toate resursele locale şi internaţionale ale grupului pentru a asigura servicii de strategie, planificare, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare pe telefonul mobil utilizând serviciile de comunicare ale operatorilor de telefonie mobilă, internetul mobil şi aplicaţii pentru smartphone. Printre tehnologiile folosite se găsesc: Augmented Reality, Coduri QR, Bluetooth, IVR, SMS si MMS.
Agenţia dezvolta deja proiecte pentru clienţi precum Orange, BMW, kika, Stella Artois, Ferrero, Beck’s, Bergenbier, Johnson&Johnson sau Farmaciile Dona.

“Mobile marketing-ul se îndreaptă cu paşi rapizi către. 2012 va fi un an plin de oportunităţi în acest domeniu datorită unei nevoi mai mari de eficientizare a cheltuielilor de comunicare, a creşterii ratei de penetrare a smartphone-urilor, a internetului mobil şi a nivelului de familiarizare cu beneficiile mobile marketing-ului”, spune Alex Putineanu, Managing Director Mobile Works.

De ce zic că se exagerează cu utilizarea internetului mobil? Pentru că în 2011, la 5,98 milioane de conexiuni la internet mobil active, media consumului era de 30 MB. Cu alte cuvinte da, avem smartphone-uri, tablete, dar nu prea folosim internetul mobil. Mulți români își cumpără gadgeturi pe care nu le folosesc la adevărata lor capacitate, ci doar pentru a se lăuda cu ele.

În rest ce se spune în comunicat sună bine, însă codurile QR nu prea au prins la public, iar aplicațiile ce folosesc realitatea augmentată sunt frumoase, dar puține au utilitate practică. Nu mai zic de MMS, de ce te-ai chinui să faci o campanie cu MMS-uri în 2012, când toată lumea trimite acum emailuri de pe mobil?

Haideți să o luăm altfel, când ați scanat ultima dată un cod QR sau ați descărcat o aplicație cu Augmented Reality? Când ați trimis ultima dată un MMS?

Cred că majoritatea campaniilor de mobile marketing vor fi realizate prin SMS și aplicații Bluetooth, restul variantelor rămânând niște opțiuni drăgute pentru a lua ochii clienților, dar fără utilitate pentru publicul larg, utilizatorii de telefoane deștepte. Mai avem încă mult de evoluat în ce privește utilizarea smartphone-urilor în România.

Vă las cu un infografic care arată cum sunt utilizate smartphone-urile și marketingul pe mobil pe glob.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.