fbpx

Nu e nimic mai neplăcut lunea decât să ieși în parcare și să îți găsești mașina lovită, cu spoilerul spart. Bonus, vinovatul a plecat fără să lase un bilețel de adio și aparent nimeni nu a văzut nimic. După câteva ore un vecin mă ajută cu câteva indicii, în seara precedentă o dubă albă a plecat de la garajele din zonă și în parcare a patinat destul de mult. S-a auzit o lovitură, dar când vecinul a ieșit afară duba deja pleca, iar vecinul nu văzuse numărul.

Aveam 2 variante aici, mai ales că fix acum un an schimbasem același spoiler, pe banii mei: mă resemnez și pregătesc iar câteva sute de lei pentru reparație sau mă agit să găsesc vinovatul. Evident că am mers pe a doua variantă, și am gândit puțin în termeni de marketing.

opel lovit

Analizează problema legată de produs

În cazul meu produsul era bara din față a mașinii, pe care am găsit-o spartă, mașina fiind parcată.

Cercetează bine publicul țintă, obiceiurile lui

În urma discuțiilor cu vecinul care au auzit și văzut bușitura era clar că publicul țintă era în zona garajelor de lângă parcare. Am fost la Primărie și Poliția locală pentru a afla date despre proprietarii garajelor din zonă, dar baza lor de date era la pământ, ultimele date despre proprietarii erau de prin 2000. Nu mai zic de faptul că am pierdut jumătate de zi pe drumuri, instituțiile publice au o plăcere nebună în pasarea responsabilității, aparent nu e atribuția nimănui să aibă o bază de date cu proprietarii unor garaje amplasate pe spațiul public. Dacă plătește cineva impozitul pentru ele e bine, dacă nu asta e, ei nu se complică.

Era clar că am nevoie de altă metodă pentru a obține rezultate.

Identifică cea mai bună metodă de promovare

Am fost la Poliția Rutieră unde am dat o declarație despre mașina lovită, dar nu aveam încredere în acest sistem de promovare pentru a ajunge la publicul meu țintă și a promova eficient produsul (bara din față spartă). După o scurtă analiză care a durat 5 minute, am concluzionat că cel mai simplu este să realizez afișe pe care să le lipesc pe ușile garajelor din zonă. Pe afișe am explicat foarte pe scurt ce s-a întâmplat, am lăsat numărul mașinii mele, care era parcată lângă garaje, plus numele meu și numărul de telefon. Am înghețat 2 ore la minus 13 grade, dar a meritat.

Folosește efectul viral

Pe aceleași afișe am menționat că nu doresc decât asigurarea RCA sau Casco a vinovatului, ca să îmi pot repara mașina. Am scris și că sunt interesat de informații despre dubele albe care vin prin zonă. A funcționat foarte bine, se pare că românii sunt dispuși să ofere informații, dacă folosești Te rog și Mulțumesc. Da, am folosit un limbaj prietenos pe afiș.

Calculează rentabilitatea investiției

Rezultatul promovării: în 24 de ore de la demararea campaniei, am primit 4 telefoane și 2 persoane din zonă m-au oprit lângă mașină să îmi dea informații despre posibilii suspecți, plus că toți vecinii știau ce s-a întâmplat, chiar dacă nu am discutat personal cu ei. Primul care m-a sunat era chiar șoferul vinovat,a doua zi dimineața, mi-a spus că nu a auzit când mi-a lovit și agățat cu cârligul de la dubă spoilerul mașinii mele, în timp ce întorcea mașina în parcare. Am stabilit să mergem la asiguratorul lui.

În concluzie, cu 20 de foi tipărite și puțin networking am făcut o campanie de succes pentru a găsi șoferul vinovat în mai puțin de 24 de ore. În momentul de față am fost deja la un service agreat de asigurator, aștept decizia de la City Insurance pentru a schimba spoilerul mașinii mele. Sper să nu fie probleme.

Concluzia: nu vă bazați doar pe autorități, dacă vă găsiți mașina lovită în parcare și vinovatul a plecat întrebați peste tot, anunțați-vă vecinii, sigur cineva a văzut ceva.

4 Comentarii

Lasă un comentariu