fbpx

Am testat Marketing Miner, un nou SEO tool pe piața din România

Marketing Miner e un tool SEO lansat în urmă cu câteva luni și pe piața din România. Versiunea inițială a platformei SEO a fost lansată în 2015 în Cehia, între timp a evoluat mult și ajuns să fie utilizată de peste 40.000 de persoane la nivel global. Platforma e gândită pentru oamenii de marketing care vor să monitorizere brandul lor și concurența, să își optimizeze site-urile sau magazinele online și sunt axați pe cifre, analize, nu doar pe povești.

Mi se pare că e gândită pentru cei care vor o soluție SEO accesibilă. Are opțiuni pentru profesioniști, dar e destul de accesibilă și pentru începători. Pachetele încep de la 13 dolari pe lună, în care aveți incluse 1000 de credite, adică echivalentul a 1000 de cuvinte cheie urmărite săptămânal sau 200 zilnic, dar poți testa platforma și cu versiunea gratuită, în care primești 10 cuvinte cheie urmărite săptămânal sau 3 zilnic.

Îmi place că oferă abonamente în funcție de ce ai nevoie, nu te obligă neapărat la un anumit pachet. Sunt 4 abonamente sugerate, inclusiv cel gratuit, dar poți crea și un abonament personalizat.

Platforma e folosită și de branduri mari ca IKEA, Decathlon sau Danone, funcționalitățile principale fiind:

  • Cercetarea cuvintelor cheie
  • Audit SEO
  • Analiza concurenților
  • Urmărire rang
  • Monitorizarea brand
  • Link building

Marketing Miner este folosită mai ales pentru keywords research, dar oferă instrumente complexe de import/export a informațiilor generate, iar dezvoltatorii pot folosi API-urile pentru automatizare task-uri și fluxuri de lucru. Poate fi integrată cu alte soluții ca Google Analytics, Ahrefs, poate fi folosită cu Google Data Studio pentru vizualizarea rezultatelor.

Principalele funcționalități sunt detaliate mai jos.

Cercetarea cuvintelor cheie

Oferă informații utile despre volumele de căutare, sugestii de cuvinte cheie, cuvinte cheie în tendințe și analiza dificultății. Include peste 12 instrumente pentru analiza datelor de cuvinte cheie în masă. După ce introduci o frază, primești următoarele informații:

• Volum – numărul de interogări pentru un cuvânt cheie pe Google, într-o perioadă dată.
• Cost pe clic (CPC) – suma pe care marketerii sunt dispuși să o plătească, pentru a folosi un termen de căutare în reclamele online.
• Dificultate – determină cât de ușor sau dificil este să te clasezi pentru o frază cheie.
• Tendințe – popularitatea unei fraze în ultimele 12 luni, utilă și pentru crearea de conținut.

De asemenea, poți folosi Marketing Miner pentru a obține sugestii de cuvinte cheie și a depăși concurența. Mai ales dacă te ocupi de crearea de conținut online vei aprecia Keyword Profiler, introduci un cuvânt cheie și vezi sugestii de căutări similare, volumul căutărilor și costul pe clic. În plus, există o secțiune separată pentru descoperirea întrebărilor pe care oamenii le pun pe web. De exemplu am căutat mai jos marketing și am văzut ce căutări de fraze sunt, dar și trendurile legate de marketing:

Vrei să analizezi direct un site? Atunci poți  folosi Website Profiler, de exemplu pentru eMag informațiile arată cam așa, vezi ce cuvinte cheie generează trafic organic și cum sunt optimizate landing page-urile din magazinul online.

Screenshot

Audit SEO

Permite analiza detaliată a site-urilor pentru a identifica probleme tehnice SEO precum link-uri ce nu funcționează, conținut duplicat sau probleme de indexare. Poate dezvălui diverse aspecte tehnice ale site-ului tău, cum ar fi:

• Verificator de indexare – urmărește URL-urile tale pentru a evidenția paginile care nu îți aduc trafic.
• Vizibilitatea în căutări – te ajută să identifici cuvintele cheie care atrag cei mai mulți vizitatori pe site-ul tău.
• Viteza paginii – îți arată problemele care determină încărcarea lentă a paginilor web.
• Link-uri ce nu funcționează – te ajută să găsești și să repari link-urile interne și externe inaccesibile.
• Verificator de plagiat – oferă informații despre site-urile care îți copiază munca.

De asemenea, auditul îți permite să găsești paginile pe care utilizatorii tăi le împărtășesc cel mai mult pe rețelele sociale. Pe lângă asta, instrumentul său de analiză a conținutului oferă informații utile pentru îmbunătățirea conținutului tău.

Analiza concurenților

Dacă vrei să depășești alte site-uri sau magazine online folosește funcția de analiză a concurenței din Marketing Miner, ce oferă informații despre cuvintele cheie ale concurenților, paginile de top și vizibilitatea generală în căutări, ajutând la identificarea lipsurilor și oportunităților de conținut.

Poți să o folosești pentru a compara performanța ta cu cea a concurenței pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP-uri). Poți vedea volumul lor de trafic, URL-urile cu clasare de top și cuvintele cheie. Instrumentul oferă și date despre strategiile CPC ale concurenței, pentru a profita de ele.

Ce este interesant aici? Opțiunea de analiză a lacunelor de conținut oferită de Marketing Miner. Cu câteva clicuri, găsește interogări de căutare ascunse pe care le folosesc concurenții tăi. De aici, poți alege cele mai bune căutări pentru a crește numărul de vizite pe site-ul tău..

Urmărire rang

Funcția de urmărire a rangului din Marketing Miner este un alt instrument pe care îl poți folosi pentru a ține sub control concurența.  Monitorizează clasamentele site-ului în timp, urmărește până la 5 competitori și identifică paginile și cuvintele cheie cu cele mai bune performanțe. În plus, îți va plăcea să o folosești pentru a găsi idei de conținut.

Această funcție ajută la observarea modificărilor de performanță pe site-urile concurenților – variații în clasamente, volumul de trafic, marketingul CPC etc. În concluzie, poți analiza paginile lor și emula strategia lor.

Monitorizare brand

Poți folosi funcția de monitorizare a mărcii din Marketing Miner pentru a îmbunătăți imaginea afacerii tale. Este ideală pentru a urmări mențiunile și cuvintele cheie importante pentru brandul tău sau pentru mențiuni despre brandurile concurente, pentru care primești notificări. Cu acest instrument, poți găsi:

• Informații legate de concurență
• Recenzii pozitive și negative ale produselor/serviciilor tale
• Tendințe sezoniere de care poți profita

De reținut că această funcționalitate poate urmări doar mențiunile de pe alte site-uri, nu poate detecta mențiuni de pe rețelele sociale.

Link Building

Funcția de construire a link-urilor din Marketing Miner este ideală pentru a-ți spori prezența online, stabilind și câștigând încrederea motoarelor de căutare. Acest lucru va ajuta site-ul tău să se claseze mai sus. Un mod în care face acest lucru este oferind sugestii despre site-urile din nișa ta. Instrumentul este, de asemenea, util atunci când cauți contacte pentru a face networking, astfel încât să poți solicita backlink-uri către conținutul tău.

Interfața de Programare a Aplicațiilor (API)

Funcția API a Marketing Miner ajută la automatizarea fluxului de lucru fără a accesa contul tău, dacă ești dezvoltator. Funcția oferă peste 10 puncte de acces pentru extragerea datelor în masă, de exemplu sugestii de cuvinte cheie, volumul de căutare, statistici ale site-ului. Alte funcții avansate includ tendințele de marketing CPC și operațiunile de filtrare.

Marketing Miner oferă un API de rapoarte pentru exportul interogărilor tale. Suportă formate de fișiere populare precum CSV, Excel și Google Sheets. De asemenea, se integrează cu Google Data Studio dacă preferi să vizualizezi informațiile într-un stil mai atractiv vizual.

Proiecte

Probabil funcția cea mai utilă pentru cei care vor să monitorizeze constant evoluția unui site propriu sau al concurenței e cea de Proiecte. E suficient să introduci domeniul, țara și cuvintele cheie de urmărit (maxim 2000 de cuvinte pe site), iar după generarea proiectului vei putea vedea zilnic poziția în motoarele de căutare pentru paginile din acel site.

Alte funcționalități

Platforma oferă în total peste 40 de instrumente, printre cele mai utile sunt:

• Analiza datelor în masă: Permite analiza a până la 100.000 de cuvinte cheie, domenii sau URL-uri dintr-o singură dată, generând rapoarte complete cu metrici SEO.
• Integrări cu terți: Poți importa interogări din conturile tale Ahrefs, Majestic, Google Analytics și Search Console. De asemenea, poți integra Marketing Miner cu Google Sheets, Google Data Studio, Excel etc.
• Verificator de date structurate: Această funcție caută idei de marcaj schema de la concurență.
• Alerte: Vei primi rapoartele și actualizări importante din Marketing Miner direct pe email.

Platforma Marketing Miner este concepută pentru a fi ușor de utilizat și accesibilă, dacă vrei un tool SEO complet care să nu îți dea peste cap bugetul s-ar putea să fie ce cauți. Este ideală pentru marketerii care au nevoie să analizeze rapid și eficient seturi mari de date, oferind o gamă de caracteristici care răspund diverselor nevoi SEO, de la cercetarea cuvintelor cheie până la analiza concurenței și construirea de link-uri. Îmi place că afișează grafice ușor de înțeles de către oricine. Nu e perfectă, de exemplu nu au aplicație dedicată pentru smartphone-uri, dar oferă la fel de multe funcții ca și concurența, la un cost mai avantajos.

Voi ce alte platforme mai folosiți pentru SEO?

Recomandă

4 Comentarii

    • Da, e ok ca alternativă mai accesibilă, avem câteva proiecte unde îl folosim, mai ales pe SEO onsite și inspirație conținut nou, deși e ok și pentru link building.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *