fbpx

Am urmărit și eu aseară puțin lansarea noilor modele iPhone pe TechCrunch, nu neapărat pentru a afla detalii despre noile modele, ci pentru a vedea ce termeni folosesc speakerii în prezentare. Nu s-au dezis, au respectat stilul Apple: mesaje simple pe fiecare slide, accent pe imagini, titluri scurte și ușor de reținut, fără bullets, și o idee centrală pentru fiecare produs prezentat.

iphone_5s_5c

Detalii despre noile modele: iPhone 5S, iPhone 5C.

Pentru iPhone 5S s-au axat pe the most forward-thinking phone ever made și au făcut-o așa de bine încât toate site-urile de știri tech și toți bloggerii au folosit termenul când au scris despre produs.

Pentru iPhone 5C au mers cu beautifully, unapologetically plastic, dar cred că au gresit alegând termenul ăsta, se vede și din reacțiile negative de pe Twitter. 

Cât despre inovația din noile telefoane lansate, odată cu prezentarea de aseară cred că a devenit tot mai clar că piața smartphone-urilor a ajuns la maturitate, inovațiile sunt tot mai modeste: un procesor mai bun, câțiva senzori în plus, cititor de amprente, deja ne-am obișnuit ca în fiecare an componentele hardware să fie mai bune, dar chestiile astea nu ies în evidență pentru majoritatea utilizatorilor, poți juca Angry Birds sau naviga pe Facebook la fel de bine de pe aproape orice alt smartphone. Nu mai este nimic revoluționar de introdus, cum era cazul la lansarea primului iPhone, când audiența era uimită și concurența inexistentă sau prinsă pe picior greșit.

Nu zic că noile modele nu se vor vinde. Marketingul Apple își va face treaba excelent în continuare, vom vedea reclame pline de culoare pentru modelul 5C și reclame profi, business pentru 5S, pentru a le diferenția oarecum fără a supăra consumatorii.

5S-ul îi va atrage pe fanii înrăiți Apple. 5C-ul va prinde bine la publicul feminin și la tineri, deși e practic modelul de anul trecut, puțin îmbunătățit și cu o carcasă nouă. Totuși, realitatea e că magia din jurul Apple începe să dispară și cei care așteptau prezentările Apple pentru a vedea unde se îndreaptă industria telefoanelor mobile trebuie să se obișnuiască cu gândul că acum compania nu mai este cea mai inovativă, ci doar un alt producător de gadgeturi.

În plus, au crescut numărul comentariilor care iau la mișto noile produse. Erau și înainte, dar acum sunt mult mai multe. Chiar și Nokia a profitat de evenimentul Apple pentru a fura din atenția audienței:

nokia ad

 

Revenind la termenul din titlu, cred că un mesaj văzut pe Twitter rezumă bine prezentarea de aseară: the iPhone 5S is so forward thinking it looks exactly like the phone Apple released a year ago.

Da, iPhone se va vinde bine în continuare, dar unde a dispărut magia?

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

3 Comentarii

  1. Magia s-a dus de mult, in goana dupa profit, reducerea costurilor si mentinerea cotei de piata.

  2. O reactie negativa fata de 5C era de asteptat, dar nu pare la nivelul ‘furiei’ initiale a fanilor fata de un model mai ieftin. IPhone continua sa aiba un avantaj tehnic major: faptul ca e singurul care foloseste IOS, plus fiabilitatea aparatelor si imaginea buna pe care reusesc sa si-o pastreze prin lansari, de produse, foarte bine facute. Cu 5C e foarte posibil ca FanClubul lor sa se fi marit.

Lasă un comentariu