Se pare că viitorul marketingului nu sunt reclamele personalizate

A lansat Gartner un raport cu predicții de marketing pentru 2020 și viitorul apropiat, și cea mai interesantă e cea legată de marketingul personalizat, afișarea de reclame către consumatori în funcție de ce pagini au vizionat, pe ce au făcut clic, ce preferințe au și așa mai departe. Se pare că nici asta nu funcționează prea bine, și ei prezic că până în 2025 80% dintre marketeri vor renunța la campaniile de marketing personalizat, chiar dacă acesta are cam 14% din totalul bugetelor. Eu zic că depinde mult și de ce vinzi, cui vinzi, dar e adevărat că tot mai mulți oameni sunt deranjați de reclamele personalizate și cât de intruzive au ajuns. Nici nu apuci bine să discuți cu prietenii la masă că ai vrea o bere Bucegi că imediat vezi pe Facebook reclame pentru Bucegi. Cam aici suntem.

Mai au cei de la Garner și alte predicții, cele mai interesante sunt astea:

  • By 2022, 25% of marketing departments will have a dedicated behavioural scientist or ethnographer as part of their full-time staff
  • By 2023, CMO budget allocation on influencer marketing will decrease by a third
  • By 2025, 80% of marketers who have invested in personalization will abandon their efforts due to lack of ROI, the perils of customer data management or both, according to Gartner, Inc

Prima e foarte adevărată, mai ales pentru campaniile mari de publicitate ai nevoie de oameni care să intuiască trendurile, cultura, pentru a identifica subiecte de interes care pot fi încorporate în reclame. Nu mai e de ajuns sociologul.

A doua predicție cu influencerii e normală, a fost foarte mult entuziasm legate de campaniile cu influenceri, multe branduri au făcut campanii cu vedete online doar pentru a fi și ele acolo, și multe bugete au fost aruncate pe geam. Mulți influenceri și-au laut-o în cap, chiar și la noi auzeam de sume de ordinul miilor de euro pentru un instastory sau o poză care genera câteva zeci de clicuri din partea fanilor.

Depinde mult și de influencer, dacă o tipă are 1 milion de fani pentru că pune poze frumoase cu ea nu înseamnă că urmăritorii ei vor să cumpere mașina în care se pozează. Entuziasmul începe să se domolească, oamenii din agenții și departamentele de marketing încep să se uite și pe cifre, trafic, conversii, și dispar influencerii care nu livrează sau cer sume jenant de mari pentru ce pot oferi ca impact.

Ultima predicție e cea mai interesantă, legată de reclamele personalizate și abandonarea lor. Nu cred că toți marketerii vor renunța la ele, dar e adevărat că oamenii devin tot mai reticenți la reclamele care par că știu prea multe despre ei. În plus, trebuie să recunoaștem, uneori oamenii de marketing devin prea obsedați de targetarea cât mai exactă a reclamelor în mediul online și uită de scopul inițial al marketingului, acela de a crește notorietatea unui brand, indiferent de mediu.

Opinii, păreri?

Poza e de pe Marketoonist.

Recomandă prietenilor!
  • 47
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile