fbpx

Băgați bani în mesaje sponsorizate pe Facebook, dacă vreți să ajungeți la fanii voștri

Nu știu cum să o zic, deci o spun direct. Dacă încă mai alergați după fani pe Facebook și vreți să strângeți câți mai mulți pe pagina brandului vostru, fiți conștienți de faptul că un Like nou pe pagină nu mai reprezintă decât permisiunea de a comunica cu utilizatorul care a dat like, NU garanția că el îți va vedea toate mesajele publicate pe viitor.

Unii încă mai au obsesia asta, de a avea câți mai mulți fani pe Facebook. 10.000, 100.000, un milion. Cu cât mai mulți fani cu atât mai mult impact prin mesajele publicate, nu? Greșit, chiar mă uitam, paginile cu mai puțini fani au un impact organic mai bun decât cele cu sute de mii de fani, dacă calculăm procentual. comunitatea e mai închegată, la paginile cu un număr mare de fani scade și impactul mesajelor, sunt mai puține reacții, comentarii, share-uri.

Asta e realitatea din 2016, pentru orice mesaj postat pe o pagină de Facebook ce conține și un link extern către site-ul, magazinul online sau blogul unde tu vrei să îl duci pe utilizator impactul organic e foarte scăzut, undeva între 1% și 5, 10% dacă ești super norocos.

Vrei să ajungi la mai mulți fani? Sunt două variante, ori creezi conținut direct pe platformă (poze, video încărcate pe Facebook), conținut care poate ajunge și la 20-25% dintre fani, ori îți aloci un buget separat pentru sponsorizarea mesajelor ce conțin linkuri externe.

Nu este nici o rușine, Facebook a devenit o platformă ce costă, ca orice alt instrument de comunicare prin care se poate ajunge la clienți. Chiar și pentru bloggeri mi se pare ok să sponsorizeze mesajele postate, dacă vor ca ele să ajungă la toți fanii, adică cititorii. Mai ales dacă faci bani, e normal să investești.

Nu sunt fanul filozofiei Facebook, care a ajuns să bage reclame peste tot pentru a crește profitul, dar trebuie să înveți regulile jocului, cât timp vrei să joci pe terenul lor.

În concluzie, lăsați obiectivele mărețe ce presupun sute de mii de fani și vedeți cum scoateți măcar 5 lei pentru a promova fiecare mesaj postat pe pagină. Nu e scump, 100-200 de lei pe lună îți garantează că ajungi la o bună parte dintre fani, în loc să muncești pentru a crea conținut pe care nu îl vede nimeni.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Eu mă concentrez de aproape o lună pe Facebook Leads pentru a mări lista de abonați. Am strâns vreo 300 de abonați, pe care am plătit destul de puțin. Doar că pagina a crescut cu aproape 1000 de like-uri.

    Dacă urmărești chestii mult mai targetate pe facebook, ajungă să primești și like-uri pe gratis 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *