Când vine vorba de comunicarea cu cei dragi aveam impresia că majoritatea folosesc apelurile video, dar se pare că tot metodele clasice sunt folosite intens, mai ales pentru a spune noapte bună: telefonul, sms-ul, aplicațiile de chat pe mobil, partajarea de aplicații și abia apoi apelurile video, emailurile și rețelele sociale.
Indicele Techonomic, un studiu realizat de Samsung pentru a vedea cum se schimbă felul în care interacționează oamenii pe măsură ce crește rata de adopție a tehnologiei a ajuns la următoarele concluzii:
- atunci când vor să anunțe venirea pe lume al unui nou membru al familiei, 31% dintre europeni preferă să-i sune pe cei apropiați, 25% preferă să își anunțe prietenii și familia personal, în timp ce 12% fac anunțul cu ajutorul mesajelor scrise de tip SMS. Cei care apelează la platforme sociale sau la tradiționalele scrisori atunci când au de împărtășit o veste atât de importantă sunt mai degrabă excepții.
- aproape jumătate dintre europeni obișnuiesc să le ureze celor dragi „la mulți ani” în convorbirile telefonice și doar 21% dintre ei fac asta prin mesaje scrise.
- Pe de altă parte, rețelele sociale sunt cel mai des folosite de sărbători, 19% dintre cei intervievați declarând că le folosesc pentru a trimite urări către cei dragi în astfel de zile.
- apelurile telefonice sunt mijlocul cel mai des folosit pentru comunicarea cu părinții, frații, prietenii și alți membrii ai familiei extinse. Peste o treime (37%) dintre părinți comunică cu copiii lor prin mesaje SMS, iar unul din zece respondenți (14%) folosesc video call-ul pentru a comunica cu părinții.
- 55% dintre respondenți au declarat că tehnologia mobilă (telefoane și tablete) îi ajută să păstreze o legătură constantă cu familia apropiată (părinţi, fraţi, copii)
- 64% dintre respondenți au declarat că tehnologia mobilă îi ajută să se simtă mai conectați
- 66% dintre cei intervievați sunt de părere că formele de comunicare instantă (SMS, IM, Skype, și alte aplicații de chat) îi ajută să mențină o comunicare constantă cu prietenii și cu familia. Cu toate acestea, aproape un sfert dintre cei intervievați (24%) sunt deranjați de faptul că membrii familiei găsesc mereu o modalitate pentru a intra în contact cu aceștia.
Rezultatele complete:
Au fost chestionați online 5.000 de respondenți din categoria de vârstă 18-65, din cinci țări europene (Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia), studiul fiind realizat la solicitarea Lifestyle Samsung European Research Lab, în parteneriat cu Ipsos MORI.