Am lucrat o perioadă bună de timp cu un client care vroia să se promoveze online dar nu știa de unde să înceapă. Am lucrat atât la optimizarea site-ului, crearea unui blog, crearea unei pagini de Facebook, cont pe Youtube, organizarea unor evenimente cu atragerea de clienți folosind internetul, crearea de conținut pentru social media etc. Lucrurile erau ok, pagina de Facebook crescuse, traficul targetat pe site idem, clientul începuse să vadă offline efectele promovării online, clienții fideli aduceau alți clienți.
Considerând că de acum știe și el cum stă treaba, clientul a decis să se ocupe singur de promovarea online. După câteva luni însă, îmi spunea că e dezamăgit de rezultate, că social media nu mai funcționează.
În realitate, clientul nu se mai promova activ, credea că lucrurile se fac de la sine. Pe blog publica 1 articol pe lună sau la 2 luni, față de 1-2 pe săptămână, cum se obișnuiseră cititorii. Pe Facebook posta doar ocazional, când își amintea de pagină, majoritatea mesajelor fiind comerciale, cu scopul de a vinde. Nu mai zic de faptul că nu răspundea la mesaje, nu răspundea la comentarii, nu interacționa cu fanii, nu mai urca nici un clip pe Youtube. De aceea social media nu mai funcționa pentru el, pentru că devenise leneș.
E trist că încă sunt multe companii pentru care promovarea online înseamnă de fapt un site static, care nu este actualizat niciodată cu materiale noi. În condițiile în care un consumator nemulțumit se așteaptă să primească un răspuns la problema sa în maxim o oră în rețelele sociale, nu putem să ne promovăm online doar când avem noi chef.
Când vine vorba de social media nu există jumătăți de măsură, ori ești activ zilnic și participi la conversație, ori nu ești deloc. De asta e mai bine să externalizezi promovarea online sau să angajezi un om dedicat, pentru că efectele nu se văd fără o strategie coerentă.
Mda…ca intr-o relatie. Ori te implici suflet si trup ori…vei astepta mult si bine!
La mine ultimul client care a renuntat la sevriciile mele nu a mai postat pe blog de peste o luna, iar pagina de facebook a devenit loc de promovare pentru alte companii. Trist…, un an de zile am muncit 🙁
Se mai intampla si situatii de genul. Mie mi s-a intamplat ca unul dintre clienti sa vanda pagina cu totul!
Renunti la agentie, angajeaza-ti oameni in-house. Nu te da mare specialist in Social Media Marketing. Data viitoare da-le si link-ul asta: http://www.allinbound.ro/crezi-ca-stii-social-media-marketing-mai-gandeste-te/. Poate se mai trezesc. 🙂