Ok, să spunem că ai făcut site-ul pentru afacerea ta, i-ai dat drumul și clienții întârzie să apară, lumea nu intră pe site. Dacă nu prea ai tangență cu internetul primul instinct e să bagi bani în campanii de promovare, fie că e vorba de link building, Facebook Ads, Google Adwords, campanii pe bloguri, bannere etc.
Totuși, ce te faci însă dacă nu ai bani dar ai mult timp? E simplu, te apuci de inbound marketing, adică începi să te promovezi singur. Am zis promovare, nu spam, e o mică mare diferență între ele. În imaginea de mai jos sunt prezentate cele mai importante metode prin care poti atrage trafic gratuit pe site-ul tău. Același lucru e valabil și pentru un blog.
Imaginea e luată dintr-un articol despre promovarea online, din păcate am găsit în boookmarks doar linkul către imagine, nu și cel către articol.
- Poți realiza comunicate de presă dacă ai ceva important de spus, le poți trimite ziariștilor care scriu despre domeniul în care activezi.
- Poți lucra la optimizarea site-ului tău, asigurându-te că textele de pe site conțin și cuvintele cheie pentru care ai vrea să fii găsit în motoarele de căutare.
- Poți realiza infografice care să atragă atenția utilizatorilor de internet.
- Poți deveni activ pe blogurile din domeniu, pe site-urile unde se pun întrebări ce au legătură cu piața pe care activezi.
- Poți comenta pe site-uri și bloguri.
- Poți crea pagini și conturi în rețelele sociale unde activează publicul tău țintă, oferind informații utile pentru fani.
- Poți crea clipuri de prezentare ale produselor și serviciilor tale și le poți urca pe Youtube și Vimeo, având grijă să pui titluri relevante pentru ceea ce oferă compania ta.
E mult de muncă, nu? Sunt multe de învățat pentru traficul ăsta gratuit, e adevărat. În final e vorba de raportul timp/ bani. Dacă ai bani dar nu ai timp poți investi în strategii costisitoare, campanii de marketing sofisticate, complexe, cu rezultate.
Totuși, dacă nu ai bani, dar ai timp, plecând de la site îți poți crea o prezență online, poți descoperi comunitățile unde clienții și fanii tăi își petrec timpul, poți interacționa cu ei pentru a le influența decizia de cumpărare. Oricum, pe termen lung campaniile costisitoare, fie că vorbim de publicitate radio, TV sau outdoor, își pierd efectul, trebuie să investești în altă campanie pentru a atrage vizitatori pe care să îi convertești în clienți.
Avantajele inbound marketingului este că efectul se păstrează în timp, ba chiar traficul pe site crește pe măsură ce brandul tău e tot mai cunoscut pe internet.
P.S: dacă ai și bani și timp poți face ambele lucruri, inbound marketing și campanii pe bani.
Daca esti firma si iti creezi singur strategia de comunicare online sunt sanse foarte mari sa faci greseli care o sa te coste foarte mult mai tarziu
Din punctul tau de vedere, ce crezi ca face ca aceste sanse de a face greseli sa fie “foarte mari”?
Sunt foarte multe: nume de brand, nume de domeniu web, utilizarea unor canale nepotrivite de comunicare, utilizarea unor platforme online nepotrivite pentru realizarea site-ului, magazinului online, spam cu sau fara stiinta…
Am dat bookmark la articol doar pentru imagine. E geniala!
[…] nu? Dacă lucrați în online probabil ați primit și voi întrebarea asta de multe ori. Cred că imaginea asta arată cele mai bune metode de a atrage gratuit trafic pe site, adică inbound marketing, dar […]
Folositor articolul. Ar merge bine si cu niste explicatii mai detaliate legat de aceste surse.
Despre google+ ca instrument de promovare ce parere aveti?
Că e mort.
[…] e noua realitate, orice companie care vrea să vândă online trebuie să se transforme într-un creator de conținut, nu e suficient să plătești pentru a afișa o […]