Citeam studiul ăsta despre comportamentul cumpărătorilor din magazinele online de la noi, din care reiese că majoritatea fac SEO, Facebook Ads și Adwords, dar prea puține magazine merg mai departe în comunicarea cu clienții potențiali. Cu alte cuvinte, mentalitatea este că un client va cumpăra imediat ce vede reclama, ceea ce e greșit.
Era un studiu și pe la americani, care sunt mult mai avansați cu noi în privința comerțului electronic, cam umătate dintre clienți magazinelor online interacționează de cel puțin 2-3 ori cu un magazin înainte să cumpere, și finalizarea comenzii se poate întâmpla chiar și la 3 zile după ce a văzut produsul.
Asta înseamnă că un client intră pe site de pe o reclamă, vede produsul dar nu e convins. Peste 2 zile totuși tu îi afișezi un banner prin retargeting cu o promoție la produsul respectiv, sau poate îi trimiți un newsletter, sau poate vede o recenzie video la produsul tău, dacă produci și conținut video. Și clientul își dă seama că ești dornic să vinzi, și cumpără de la tine, chiar dacă dincolo e mai ieftin cu 5 lei.
Partea tristă e că sunt mulți proprietari de magazine care se mulțumesc să preia produsele de la furnizor, cu pozele oficiale, adesea slabe, și se întreabă de ce lumea nu cumpără. În timpul ăsta concurența trimite mostre la bloggeri, are recenzii video la produse, comunică constant cu potențialii clienți pe Facebook, logo-ul lor e pe toate gardurile și așa mai departe.
Asta e noua realitate, orice companie care vrea să vândă online trebuie să se transforme într-un creator de conținut, nu e suficient să plătești pentru a afișa o reclamă.
Uitați-vă la RedBull, sprijină o grămadă de concursuri, sporturi, competiții, pentru a obține mediatizare. Da, vând un simplu energizant, sunt sute ca ei pe piață, dar imaginea lor e peste tot, și sunt o mulțime de clipuri virale distribuite pe internet deoarece au băgat bani în conținut ce merită dat mai departe.
Despre vânzările online și metodele de promovare. https://t.co/HFpXVoskbJ