O generație ignorată de marketeri – cei peste 50 de ani

Marketerii i-au încadrat în categoria baby boomers pe cei născuți între 1946 și 1964. Și cam atât. Cred că am mai scris despre reclamele din ziua de azi, care sunt create cu gândul la clienții adolescenți sau tineri. Reclamele la mașini, televizoare, smarthone-uri și alte gadgeturi, produse bancare, telefonie mobilă, servicii de televiziune și internet, toate sunt targetate către tineri și adolescenți, de parcă aceștia ar fi plini de bani și și-ar putea permite lucrurile astea. Realitatea e că majoritatea nu își permit.

Știți cine sunt cei care au cea mai mare putere de cumpărare și cele mai mari venituri? Exact, cei peste 50 de ani. E ușor să ne luăm după stereotipuri, să spunem că cei mai în vârstă nu au bani de cheltuit sau dacă au, preferă să economisească, dar realitatea e alta.

Clipul de mai jos arată situația din State: 50% din consum este realizat de cei peste 50 de ani, 60% dintre mașinile noi sunt cumpărate tot de ei, iar veniturile celor peste 50 de ani sunt în medie de 3 ori mai mari decât ale tinerilor.

În timpul ăsta, noi încercăm să convingem tineri de 20 de ani că ar fi fain să își cumpere un telefon care costă cât salariul lor pe 3 luni. Nu mai bine ne-am adresa direct părinților?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
12 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei Ionita

Ideea nu-i nouă. Am citit-o la Kotler. Cică trendul e să nu mai considere core-target 18-45, ci dincolo de el. Nu de alta, dar populația îmbătrânește și segmentul 50+ se mărește. El mai dădea și exemplul minorităților (în cazul lor Hispanicii) pe care marketerii începeau să-i țintească fiindcă le creșteau veniturile, dar obiceiurile de consum erau cele de acasă.

Și asta îmi dă o idee. De ce țiganii cu bani n-ar fi un segment foarte exploatabil?

Andrei Ionita

În principiu, orice. Câtă vreme povestea din spate are legătură cu valorile lor.

“Detergentul endorsat de Prințesa Ardealului e bun pentru tine. Nu pentru că are cinci plante, ci vecinele de pe stradă vor fi invidioase când te văd cu el în sacoșă.

Ambalezi orice căcat să pară premium și nu văd de ce n-ar merge, mai ales dacă prețul e normal. Eh, când mă fac mare…

Andrei

Nu cred ca poti compara generatia 50+ din State (baby-boomers) cu generatia 50+ de la noi.

Mirela

Sa stii ca sunt de acord cu asta. Dilema mea e pe ce canal comunicam cu ei?
La televizor nu prea se uita, pe retelele sociale nu prea-i gasim, reclemele outdoor le vad rapid, din viteza masinii, nu prea ii vezi mergand pe trotuare… Ce ramane? Email marketing? Ca daca-i vorba de fluturasi si pliante puse in usa imi fac sepuku…

Cecilia Enache

Daca imi permiteti, pot da o sugestie legata de un canal de comunicare cu acest targhet – revista Lumea Credintei si Formula As

Cecilia Enache

http://www.youtube.com/watch?v=vQ3Ha1JRFt0
Video-ul din materialul initial fusese sters – l-am cautat si l-am postat din nou.

[…] legate de Ce le vindem tinerilor este că tinerii nu prea au bani. Scriam și prin 2013 că marketerii ignoră persoanele peste 50 de ani, care au adevărata putere de cumpărare, au banii, și preferă să facă reclame destinate […]