fbpx

Problema cu Netflix

Acțiunile Netflix au picat cu 35% săptămâna trecută, după ce compania a anunțat că a pierdut abonați, pentru prima dată în ultimii 10 ani, mai exact câteva sute de mii de abonați. Imediat au anunțat că vor renunța la unele seriale și filme, dar și că se gândesc la introducerea de abonamente cu reclame, ceea ce mi se pare o prostie.

Eu cred că au vrut să rupă bandajul rapid, știu și ei că va fi un an greu, iar concurența e tot mai puternică, deci au preferat o scădere bruscă, ca să revină pe creștere în toamnă.

Netflix a pierdut 200.000 de abonaţi de la începutul anului 2022. În plus, recenta retragere a companiei de streaming din Rusia din cauza războiului din Ucraina a costat-o ​​încă 700.000 de telespectatori. Netflix estimează că va pierde încă două milioane de clienţi înainte de iunie 2022.

E tristă știrea asta, cum că se gândesc să introducă abonamente mai ieftine, dar CU reclame. Ca idee, asta era diferențierea serviciilor de streaming, că poți face binge watching, că poți vedea un film de o oră într-o oră, nu o oră și 30 de minute, cu 30 de minute de reclame. Dacă asta dispare, de ce aș mai plăti pentru un serviciu de streaming, când pot să mă uit direct la canalele TV clasice?

Problema e de fapt că Netflix a crescut foarte mult în pandemie, cu oamenii închiși în case, iar prețul acțiunilor a crescut și el. Acum oamenii încep din nou să călătorească, deci situația revine la normal, inclusiv la creșterea numărului de abonați, care nu mai e susținută de nimic, ba chiar e afectată de război, dar și la evaluarea acțiunilor.

Mai țineți minte cum s-au prăbușit Peloton și Zoom, după ce crescuseră de 10 ori ca evaluare pe bursă? Aici nu e la fel de grav, dar e clar că acțiunile erau supraevaluate.

De aici.

Adăugăm la problema asta și concurența care e tot mai intensă. HBO Max e tentant după relansare, inclusiv la noi s-a lansat cu 15 lei abonament lunar, e mult mai ok decât ce era HBO Go, și ca ofertă și ca aplicație. Mai este și Amazon Prime. Vine acuși și Disney+ la noi, iar în State sau alte țări mai sunt și alte servicii, internaționale sau locale.

La câte servicii de streaming să te abonezi, câte filme și seriale pe platforme diferite să urmărești?

Recomandă

8 Comentarii

  1. La câte tentative de filme au ,nu mă miră,iar acțiunile lor erau umflate cu pompa și încet ajung la valoarea reală.Și dacă se iau și de partajarea contului vor pierde enorm.Personal am renunțat la el, sunt destule site,uri cu filme noi și folosesc și Stremio.

    • UE obligă platformele de streaming să aibă minim 30% conținut local, ceea ce e ok, că mai finanțează și producții din alte țări, dar sunt de acord și cu faptul ca au multe firme și seriale slabe. Pe de altă parte, nu poți produce doar 5 filme și seriale premium pe an, ai nevoie și de umplutură. Asta era problema HBO Go, prea puține seriale pe platformă.

  2. Nu mă prea interesează cât de sus sau de jos sunt acțiunile companiei. Personal nu mă prea afectează opritul împărțiri contului. Am abonament la Netflix și nici nu o să renunț la el pentru că încă căsesc la ce să mă uit.

    Și am abonament și la HBO Max și la Prime Video, și pe acestea găsesc la ce să mă uit.

  3. Am citit știre mai demult despre succesul Netflix, că au toate filmele bune, și de aia s-au ridicat, dar că diverse companii au început să nu le mai dea filme, ci vor face „Netflix-ul” lor.
    Și mi-am dat seama de atunci că se vor duce în jos. Când a fost o singură companie, normal că avea succes, având cotă de piață de 100%. Pe măsură ce apar altele și acestea retrag conținutul de pe cea originală, cota de piață scade, evident.

    Am avut o vreme când m-am uitat la filme (diverse) trase după torenți, de seriale nu m-am apucat, că mănâncă timp.
    Ca fapt divers, lumea făcea „binge watching” sau cum îi ziceți voi, încă de prin 90, când apăruseră telenovelele. Adică de pe vremea când nu se știa de acest termen sau fenomen, de-abia se răspândeau televizoarele color.

    Mai țineți minte când se vindeau decodoare HBO în piață?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.