fbpx

Problema cu retargetingul

Retargetingul e o chestie foarte faină dacă ai un site și vinzi ceva pe internet, practic poți afișa reclame vizitatorilor site-ului tău care nu au cumpărat nimic, după ce ei au plecat de pe site și navighează pe internet, pe site-uri de știri, Facebook și în general orice site ce afișează reclame prin Google Adwords sau alte rețele de genul ăsta.

Și chestia mișto e că de obicei costurile reclamelor prin retargeting sunt mai mici decât afișarea unei oferte generice, plus că poți veni cu reclame targetate, de exemplu cineva a vizitat categoria Laptopuri, s-au uitat la vreo 5 dar nu a cumpărat, și tu îi afișezi un banner cu un voucher pentru laptopuri, dacă cumpără ACUM. Facem și noi retargeting la Advertica pentru câțiva clienți, și funcționează bine.

Bun, problema apare când clientul a cumpărat deja produsul de pe site-ul tău, dar tu tot vrei să folosești retargetingul, poate îl mai convingi să cumpere ceva de la tine, Logic ar fi să îi afișezi produse asociate, de exemplu dacă și-a luat laptop îi afișezi reclame la genți de laptop, suporturi de laptop, nu?

Din păcate, multe companii folosesc retargetingul, dar afișează reclame fix la aceleași produse pe care clientul le-a cumpărat. Care sunt șansele ca un client să cumpere iar același produs.

Exemplul meu: acum câteva zile am cumpărat un ebook reader de pe eMag. Ce credeți că mi-a afișat eMag pe Facebook prin retargeting? Exact, reclame la ebook readere, poate mai cumpăr vreo 3 de backup, să fie.

ebook-readere

Sau cu ceva timp în urmă, când cumpăram Pampers de la ei, de care din fericire am scăpat, nu mai avem nevoie pentru kinderi, ei îmi afișau tot reclame la Pampers. Sau după ce am cumpărat electrocasnice Arctic de la ei, ei îmi afișează tot electrocasnice, cine știe, poate s-au stricat între timp. 🙂

arctic

Remarketingul e foarte fain, folosit cum trebuie. Dacă afișezi reclame la aceleași produse pe care clientul le-a cumpărat deja, s-ar putea să te întrebi de ce nu face nimeni clic pe reclame și conversia e slabă.

Și un video de la Adroll, care explică mai bine cum funcționează retargetingul, în timp ce încearcă să vă vândă serviciile lor. 🙂

Recomandă

8 Comentarii

  1. Problema cu Retargetingul este simpla si se numeste buget. Da, si eu consider ca retargetingul nu este folosit corect de foarte multi advertiseri ori marketeri. Insa, din pacate, exista si explicatia, bugetele sunt cheltuite mai mult pe actiuni de PR ori advertising clasic iar pentru Performance banutii sunt limitati la minim, chiar daca in efect Performance este generatorul de income. Si, din cauza asta, Retargetingul se face in bulk, fara fineturi.

  2. Salut Marius,

    Foarte buna observatia ta si chiar bine documentata cu exemple. Video-ul vine numai sa explice ce e remarketingul, insa nu sa dea si solutia pe care speram ca o dezvalui. Asadar, care ar fi solutia la problema remarketing with same ad after purchase?

  3. Nu este o problema de strategie sau ca nu se vrea a face ce spui tu.  Este o problema tehnica. Pentru a porni o campanie de remarketing trebuie sa ai o lista de minim 100 cookies. Altfel nu porneste campanka de remarketing – cel putin asa e pe Google. In exemplul tau, pentru a-i targeta pe cei care au cumparat laptop cu o geanta de laptop trebuie sa avem o lista de 100 cookies cu persoanele care au cumparat un laptop – in ultimele 30 zile sau poti creste aceasta perioada. Abia dupa ce ai atins 100 iti va porni campania de remarketing cu genti de laptop. 
    Gandeste-te ce inseamna sa faci asta pentru toate produsele de pe site pt care poti face cross sell. Si cam cate vanzari trebuie sa ai per produse 🙂
    Probabil ai observat ca si booking are pb asta, care pt mine sunt un etalon in marketing. Iti cumperi hotel si vezi in continuare reclame in care poate aparea fix hotelul pe care l-ai cumparat deja. O optiune ar fi sa creeze lista negativa pt cei care au achizitionat, iar acestia sa nu mai vada spoi reclama. 
    Problema e ca atunci cand iti cumperi o camera de hotel, o poti lua pentru peste 3 luni. Asta inseamna ca in urmatoarea perioada nu vei mai vedea reclame de la ei. Iar eu cred ca publicul lor e unul care poate cumpara de mai multe ori pe luna. 
    Da, e o chestie aiurea sa vezi prin remarketing produsul deja cumparat. Dar asta nu te opreste sa cumperi ulterior de la acel magazin iar de la un punct chiar devii imun la reclama lor zic eu. 
    Parerea mea e ca mai risti sa pierzi daca incerci sa nu mai afisezi aceste reclame cu produsele deja cumparate mai mult decat daca le-ai opri pentru cumparatori (fiind singura solutie in momentul de fata).

    • Ok, ai dreptate, eu mă gândeam doar la faptul că s-ar putea să plătești ca advertiser inutil pentru niște clicuri, eu văd reclama la produsul deja cumpărat, fac clic pe ea dar șansele de a îl cumpăra din nou sunt cam mici, deci costuri mai mari pe termen scurt cu campaniile. Pe de altă parte, dacă vinzi multe produse s-ar putea să agăți clientul cu altceva din magazin.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *