fbpx

Reclama cu Poiana minunata

Era prin anul doi de facultate, la specializarea Marketing. La unul din proiecte trebuia inventat un nou produs, in cadrul unui brand, si creata o campanie de promovare a acestuia, fictiva desigur, dar cu tot ce trebuia: spot, afis, media plan, bugete, canale de difuzare etc. Oana cred ca isi mai aminteste, daca nu i-am amintit eu acum de proiectul pe care i l-am dat!

Am ales pana la urma inventarea unui nou sortiment de Poiana. Buuun, am pus la punct toata campania, iar la spotul TV am conceput un scenariu siropos, asa cum pica bine unei ciocolate. Povestea era ceva in genul: Ion o iubeste pe Maria si ii face mai multe cadouri: buchete cu flori, parfumuri s.a.m.d. Toate cadourile sunt inutile, Maria refuza sa il bage in seama pe Ion, pana cand acesta nu apare la usa ei cu cel mai dulce cadou: noua ciocolata Poiana. Ea ii sare in brate, il pupa si au trait fericiti pana si-au facut rate la casa, masina si telefon mobil.

Clipul l-am facut din imagini la vremea respectiva, nu ma chinui sa pun Powerpoint-ul aici, dar pentru coloana sonora am folosit, coincidenta sau nu, CJ Lewis – Sweets for my sweet, adica exact piesa care se aude pe fundal in noua reclama Poiana, scoasa acum pe piata din dorinta de a mai acapara ca segment de piata niste corporatiste.

Inutil sa va spun ca consider ideea mea din 2004, pe care am descris-o mai sus, de 10 ori mai buna decat porcaria pe care o veti vedea in spot, un clip de imagine, dar prea expirat as spune eu, in care trei fete se bucura lingand o patratica de ciocolata Poiana in poiana. Partea buna e ca au folosit totusi aceeasi coloana sonora la care ma gandeam si eu. Ori chiar am eu fler de marketer, ori s-au terminat piesele bune care merg pentru promovarea dulcegariilor si au ramas la ce am ales si eu cu patru ani in urma.

Va las cu spotul, sa va dati si voi cu parerea: care idee era mai buna, a mea sau a lor?

Recomandă

6 Comentarii

  1. ca sa fim in cunostinta deplina de cauza ar trebui sa vedem si powerpointul cu reclama, nu?;;)

    totusi cei de la Poiana cand au avut reclame geniale? 😕

  2. Tristuleee! Ce sa-ti spun… „coincidenta sau nu”… Sunt sigur ca saracii aia de la Kraft, respectiv cei din agentia care-au lucrat spotul (Ogilvy) fix la campania asta n-au mai stiut ce muzica sa puna si-atunci s-au gandit ca cel mai bine ar fi sa ciordeasca o „idee” de piesa dintr-un Power Point de-acu’ patru ani al unuia care chiar crede ce zice… Prietene, era si greu, tare greu, sa te gandesti la piesa asta ca fundal sonor pentru un spot la ceva dulce… nici nu e la prima mana, clar esti descoperitoru’ piesei si ei n-aveau nici un drept sa o aseze frumos pe sub imagini fara sa-ti ceara tie voie… Ptiu, ce trist esti!…
    Cat despre ideea ta de-acu’ ‘nshpe ani, era si ramane varza. Chiar tu ai spus-o – „un scenariu siropos, cum ii pica bine unei ciocolate”. Cata vreme gandesti asa, n-ai nici o sansa sa vezi la TV ceva mai bun. Si nici nu meriti. Mi-e mila de tine.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *