Eu înțeleg că trebuie să plătești pentru a avea acces la conținut de calitate, fie că vorbim de cărți, articole, muzică sau filme. Dacă te ocupi de crearea de conținut, indiferent de formă, își dai seama că e multă muncă în spate. Totuși, nu înțeleg de ce ni se bagă pe gât cu forța reclame pentru diverse branduri, după ce plătim pentru acel conținut.
Cel mai recent exemplu sunt filmele de la cinematograf. Ok, am fost la film cu Mihaela, am plătit vreo 65 de lei pentru film, popcorn și Cola, am intrat în sală și înainte să vedem filmul efectiv ni s-au băgat pe gât 15 minute de reclame. Înțeleg să mi se afișeze niște trailere pentru următoarele filme care vor apare, mai ales dacă sunt similare cu filmul la care m-am dus.
Totuși, dacă am plătit 65 de lei pentru a mă uita la film, mi se pare normal să văd filmul, nu reclamele la ING, Coca-Cola, BestJobs (da, și aia a fost), și alte branduri pe care nu le mai rețin. E ca și cum aș cumpăra un CD cu muzică, iar în loc de prima melodie trebuie să ascult 3 minute de reclame, pentru că niște branduri au dat banul jos. Înțeleg că telespectatorul e prins în sală și atunci poți să îi afișezi orice pe ecran, dar omul deja a plătit pentru film, nu?
Pe sistemul ăsta, sunt de acord să mi se bage reclame pe gât când merg la cinema. Doar să mă întrebe când cumpăr biletul: Vreți filmul cu reclame sau fără? Dacă vreți cu reclame, atunci biletul e la jumătate de preț.
Vouă vi se pare normal să ni se afișeze reclame la cinema când deja am plătit bilet pentru film?
Da, știu, de asta pirateria filmelor e în floare, acasă nu ți se bagă pe gât reclame după ce dai Play, popcornul e mai ieftin și stai mai comod pe canapea. Cinematografele încă nu s-au prins că au concurență, probabil, iar când vom putea viziona filmele online contra cost de acasă, IMEDIAT după lansare, o să fie și mai amuzant.
Marius, nici nu te poate lasa cu ecranul gol fara sa ruleze nimic cat timp se aduna oamenii in sala. E adevarat ca mai mereu te tin in reclame chiar si dupa ora oficiala de incepere a filmului, dar macar sa prezinte alte trailere..
Poftim? Daca pe bilet scrie ca filmul incepe la 19:00, de ce trebuie sa inceapa la 19:15? Daca sala nu e plina, nu e problema mea, cel care a fost punctual si a venit la cat scria pe bilet. Reclamele ruleaza dupa ce s-au strans toti in sala, de regula 🙂 Votez si eu pentru trailere, nu conteaza daca fac reclame unor filme din aceeasi categorie sau nu, in locul reclamelor…
Reclamele au rulat cu sala plină, la ora când trebuia să înceapă filmul. Și nu e o problemă, au suficiente trailere, dacă e să nu lase ecranul închis.
Am uitat sa intreb, ai fost cumva la Fifty Shades of Grey? 🙂
Nope, The Wedding Ringer, mult mai amuzant.
Exista si cinematografe (mai retrase, e adevarat) care nu ruleaza reclame.
Doar cateva trailere si atat. Plus ca parca nu vin atatea specimene ca in mall-uri si te poti bucura de film. A, si biletul e mai ieftin.
Poate vor fi constranse si marile lanturi din mall-uri sa scoata reclamele, desi ma indoiesc la cati bani scot din popcorn si ‘recoritoare’
Nope, nu se va întâmpla asta, doar dacă se va schimba sistemul de distribuție și vom putea viziona filmele online imediat după lansare, la prețul unui bilet la cinema.
Deocamdata au monopol si de aia isi permit..cand o sa se introduca chestia cu DTH la filme..atunci isi vor da seama ca nu mai tine vrajeala si vor trebui sa faca concesii sa mentina populatia interesata de salile de cinema in detrimentul confortului oferit de canapea 🙂
Si noi ne-am intrebat acelasi lucru in timp ce mancam floricele si urmaream reclama aia tampita cu joburi joburi joburi. De ce platim ca sa urmarim reclame? Din pacate, nu vad cum am putea forta mana cinematografelor sa nu mai dea asa ceva dupa ora de incepere a filmului. Nu vad nicio solutie.. 🙁
Salut !
Nu stiu daca mai prezinta interes sau nu pentru voi acest subiect, dar se pare ca intre timp situatia s-a agravat. Reclamele publicitare de la inceputul filmului sunt mult mai numeroase in comparatie cu trailer-ele, pe care, recunosc ca imi fac placere si fac parte din experienta cinematografica pe care o caut.
Din ce observ eu, atata timp cat nu exista consumatori nemultumiti, sau mai exact atata timp cat nu ne manifestam nemultumirea, situatia se va accentua si o sa ne intrebam peste poate 20 de ani de ce ascultam o reclama la Pepsi cand dam drumul la robinet dimineata.
Cred ca per total pot suporta 2-3 reclame la inceputul unui film in „contul” cinematografului, in ideea in care sunt constient ca acestea mentin un bussines sanatos al companiei care detine sala respectiva, adica curatenie, confort etc., dar sa fi expus timp de mai bine de 15 min la reclame de detergenti, suplimente alimentare si alte acareturi, fara sa poti sa „inchizi” urechile si fara posibilitatea reala de a parasi sala in timp util ( ia geaca, cauta telefonul, pune dopul la sticla, ia-o si paia, ia floricelele… nevasta, copiii ), la o valoare ridicata a sunetului si imaginea pe tot ecranul salii este , de departe, un lucru nefiresc si imposibil de realizat, fapt de care sunt si ei, detinatorii de astfel de sali, constienti si chiar se bazeaza pe asta pentru a livra „la tinta” mesajul publicitar.
Sa ne intelegem, nu am nimic impotriva publicitatii, dar atata timp cat platesc un produs sau serviciu la pret intreg, doresc sa capat ce am cumparat.
Cum ar fi ca, de maine, sa cumparam o masina noua si pe ea sa scrie ARIEL sau PEPSI sau SECOM… ce ii va opri sa o faca ?… vrei un „Mertzan” trebuie sa faci reclama pentru un an si dupa aia se curata reclama ?
Suntem responsabili de lumea in care traim si trebuie sa ne implicam activ pentru ca lucrurile sa nu degenereze, cum este clar cazul aici, unde, un „baiat destept”, a hotarat ca se pot face bani frumosi agresand vizual si auditiv clientii cinematografelor. Haideti ca nu mai fim ca niste curcani si sa inghitim tot ce ni se da, ca sa nu ne intrebam „de ce noi?” cand vine vremea taierii curcanilor !
DE acord, nici mie nu mi se pare normal sa ni se bage reclame, trailere -da, reclame – nu. De aia cumpar bilet, sa vad filmul si mie imi ia si din timpul din viata ca sa vad reclamele lor…