Eu știam că o parte dintre cei care caută pe Google nu conștientizează că primele rezultate afișate sunt de fapt reclame plătite, dar nu credeam că procentul este atât de mare, peste 50%. Practic 1 din 2 căutări ajunge pe o reclamă plătită, și omul chiar crede că acel rezultat e cel mai relevant pentru căutarea lui.
Adăugăm la asta și faptul că peste 70% din cei care caută se opresc pe prima pagină a rezultatelor și veți înțelege de ce atât de multe afaceri vor să fie primele în Google.
Știu, e amuzant că Flanco are reclamă plătită pentru laptopuri, când ei deja stau bine organic pe căutarea asta. Altă discuție, probabil au bani mulți de investit și vor să acopere toate căutările).
Evident, chestia cu clicurile pe reclame e ajutată și de Google, care a făcut astfel încât rezultatele plătite să fie similare cu cele organice.
Voi știați că primele rezultate ale căutărilor sunt reclame? Da, fac sondaj, chiar dacă unora li se pare absurd.
Stiu, stiu si dau click pe ele cand e cazul. Trebuie sa ne punem in situatia utilizatorului normal, nu?!
Da, dar 50%?
Pai stai si daca e ad inseamna ca e nu e „cel mai relevant”?
Yep, sigur, de aia nu apare organic, că e relevant. Nu zic că nu există și probabilitatea asta, dar practic eu pot să promovez când oamenii caută laptop pe google cursuri pentru pensionarii care vor să utilizeze laptopul, deși nu prea ar avea legătură.
Marius, in SEO de astazi nu te poti baza doar pe cautari organice. Trebuie sa ai si o strategie de PPC daca vrei sa cresti conversiile, dar asta nu inseamna ca produsul X este mai putin relevant decat Y doar pentru ca s-au investit bani intr-o campanie targetata PPC.
Cătălin Baciu sunt de acord, doar că eu prefer mai mult long tail, că pe cuvintele generice se aruncă toți și crește mult costul campaniei.
Pai atunci e vorba de preferinte nu de relevanta :p
Cătălin Baciu Nu chiar, eu ziceam că nu ai garanția că reclamele sunt relevante 100%.
Ai spus „cel mai relevant”. Pentru mine asta inseamna 100%. Adica este ceva mai relevant decat „cel mai relevant”? :))
Da, #relevantul 😀
Stiam sa fac diferenta si nu pot sa spun ca mira procentul de 50% al celor care nu stiu asta. Putini isi bat capul cu asta. Asta nu ma opreste sa dau click pe primele rezultate din cautari. Daca isi permit sa isi faca reclama, isi permit sa ofere si servicii de calitate.
În teorie da, în practică dacă cauți laptopuri ieftine de exemplu nu ai nici o garanție ca primele rezultate chiar sunt cu cele mai ieftine laptopuri.:mrgreen:
Intai sa raspund la intrebare, da, stiam. 🙂
Daca esti primul la cautari organice pe un anumit cuvant cheie, nu consideri ca ar fi bine sa platesti si pentru reclama, atat timp cat concurenta ta plateste? Chiar daca tu esti primul la cautari organice, platind, el va fi plasat inaintea ta si risti sa pierzi astfel clienti. Si cand zic concurenta, poate fi vorba si de mai multe site-uri si prin urmare, pot sa apara pana la 4 link-uri inaintea ta.
Da, dar depinde de buget, dacă ești primul deja pe niște căutări organice iar bugetul de adwords e restrâns e mai bine să aloci mai mulți bani pe cuvintele cheie unde nu stai bine în căutări, dar care convertesc.
Pe de alta parte asta ne incurajeaza sa platim si sa nu ne mai chinuim cu continut de calitate si alte chestii de genul. Sunt curios cat timp va merge treaba asta pentru ca nu ar fi de mirare in atare conditii consumatorii sa fie deceptionati si sa opteze spre alte motoare de cautare!
Deja sunt 15 ani, sigur se vor revolta utilizatorii.
pai si de ce nu te bucuri?
De ce m-aș bucura?
pentru ca esti marketer? 🙂
Corect, dar eu sunt pro tactici corecte. Adwords e ok, dar poate fi folosit și pentru a manipula.
ce implicatii ar putea aparea pentru adwords si marketeri daca procentul ar fi mai mare?
Creste prețul pe clic.
Stiam, ca apar in cautari pe primele pozitii, anunturile platite. Mihaela, a dat explicatia la faptul ca Flanco, plateste cu toate ca e primul la cautari organice.