Mă uitam pe ultimul studiu Reveal Marketing făcut pe 826 de respondenți din orașele mari, conform căruia 7 din 10 români merg la mall cel puțin o dată pe săptămână, și mă gândeam că motivul principal pentru care mallurile au prins în multe orașe din România este că au adunat la un loc multe activități diverse, iar în orașele mici nu prea ai altceva de făcut, în afară de mers la mall, aia e activitatea principală de relaxare.
Sigur, ni se zice că numărul celor care merg la mall este în creștere, dar realitatea e mai complexă, prin State de exemplu multe malluri se închid. Pandemia a redus numărul celor care mergeau prin magazine, mulți au descoperit că pot face cumpărături online mai ușor, și am senzația că mallurile pivotează mai mult spre nișa de relaxare și divertisment, în defavoarea shoppingului clasic.
Mă uitam la noi de exemplu, cam o dată pe lună mergem la cinema, de 1-2 ori pe lună la food court, iar pentru haine o dată la 2-3 luni.
Voi de câte ori mergeți pe lună la mall?
Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puțin peste 2 ore (130 minute), Generația Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generația X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.
Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferințelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) și plata utilităților & sport (2%).
“În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viață al consumatorilor, succesul acestora pe piața românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în orașe, iar aglomerația din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumparaturi, dorința de a socializa și de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit și nivel de educație întrucât aceste destinații oferă un mediu atractiv și adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoțional cât și rațional”, Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Uite, daca pe pandemie am trecut mai ales la cumparaturi online, mai nou am cam revenit la cele offline mai ales din cauza faptului ca ti se impun anumite sume minime de cheltuit daca nu vrei sa ai taxe aditionale la cumparaturile online.
Depinde ce cumperi și de unde. Pe online eu m-am obișnuit cu eMag Genius, știu că uneori sunt mai scumpe produsele dar le primesc a doua zi aproape de casă. pentru haine da, mereu offline, comand haine de pe net doar dacă am mai cumpărat același brand/mărime.