Dacia este brandul românesc cu cea mai ridicată notorietate, obţinând cele mai mari procentaje atât ca prim brand menţionat de consumatori (17,4%) cât şi ca marcă aleasă în mod spontan (40%), potrivit unui studiu Synovate, dat publicităţii, joi, în cadrul conferinţei „Strategic Branding”.
Pe locul doi în clasamentul brandurilor româneşti cu notorietate ridicată s-a poziţionat BCR, fiind primul brand menţionat de către 13,7% dintre repondenţi – top of mind – şi ca marcă aleasă spontan de către 38,8% dintre participanţii la studiu. Poziţia a treia a fost ocupată de Arctic, primul brand menţionat de 10,3% dintre repondenţi şi marcă aleasă spontan de 24,9% dintre aceştia.
Link
Dacia are avantajul de a fii unul dintre cele mai longevive branduri romanesti, iar in plus, cred ca nu exista familie in Romania care sa nu fi avut, la un moment dat, o Dacie in posesie, inainte sau dupa Revolutie ( si mai ales inainte ). Inainte de ’89 era vorba despre lipsa alternativelor, dupa Revolutie Dacia a ramas in constiinta colectiva ca masina poporului, atractiva mai ales prin pret, iar acum as spune ca noile modele sunt cumparate mai ales de fostii posesori de Dacia 1300, 1310, care nu au incercat alte masini. Cat despre mitul „e o masina care se intretine ieftin” cred ca nu mai isi mai are rost in situatia actuala de pe piata.
Asta imi aduce aminte si de reclama recenta pentru Sandero: Dacia Sandero are chef de joaca. Tu? Raspunsul meu ar fi simplu: NU!