Scopul unei cercetari de marketing

Am vazut la viata mea destule cercetari de marketing organizate cu scopul de a obtine feedback de la consumatori despre diverse produse/servicii, am realizat si eu cateva studii. Ce e interesant la o cercetare de marketing insa nu este metodologia, ci ce se intampla cu datele obtinute.

Ok, am facut un chestionar, am reusit sa facem 1000 de oameni sa completeze chestionarul, am adunat datele, le-am centralizat si putem trage cateva concluzii. Folosim concluziile pentru a imbunatati produsul/serviciul sau punem rezultatele la dosar si continuam sa ne facem treaba “asa cum stim noi”?

Nimanui nu ii place sa fie criticat! Acelasi lucru e valabil si pentru o firma, nu ii place ca in urma unei cercetari de piata sa descopere ca are probleme pe care trebuie sa le rezolve. Totusi, daca se face o cercetare si se obtine un feedback de la clienti care indica ca trebuie efectuate schimbari…de ce nu se realizeaza schimbarile respective?

Recomandă prietenilor!



5
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
ines
Vizitator

Mi se pare stupid sa investesti ceva bani intr-o cercetare si sa nu tii cont de rezultatele obtinute. Doar de dragul de a mai bifa o cercetare pe lista…

manu
Vizitator
manu

mai este o varianta, valabila mai ales in cazul companiilor mai mari care au bugete de research:
1. vreau sa lansez un produs / serviciu / campanie
2. fac un research ca sa adaug niste argumente in prezentare
3. daca rezultatele imi convin le folosesc, daca nu gasesc un motiv pentru care nu sunt relevante pentru proiectul respectiv si le bag la sertar
4. bugetul s-a cheltuit, deci inseamna ca muncim … toata lumea-i fericita

dracularoman
Member

Probabil ca se asteapta ANUME rezulate, iar realitatea este… dezamagitoare. Deci, se considera ca cei care au raspuns nu sunt chiar persoanele cele mai potrivite si, in felul asta se merge pe ideea ‘ei sunt prosti’ si gata…

cosminbardan
Member
cosminbardan

probabil se bazeaza pe nesiguranta fiecarui individ. eventual ai auzit ca s-a facut un studiu. poate ai participat la el. ai bifat si tu acolo niste casute si observi ca s-a facut cu totul si cu totul altceva. te gandesti ca poate tu esti cel ce nu stie ce si cum trebuie iar restul populatiei ce a luat parte la chestionar a stiut mai bine. nu doar accepti, ci mai si incerci sa te mulezi tu pe noua schimbare .. pentru ca e ce vrea majoritatea. 🙂