Scrisoarea emoționantă a unui tânăr român către antreprenori: Suntem prea egoiști

Ce, doar Adevărul să folosească titluri din astea șocante? Revenind la antreprenori și egoismul nostru, citeam un articol despre utilizarea grupurilor de Facebook pentru business și mă gândeam că are sens ce scrie acolo, dar nu pe Facebook-ul din România. Sau prea puțin.

E adevărat, poți folosi grupurile de Facebook pentru networking, pentru a ajunge mai ușor la clienți, pentru a construi o comunitate de fani, pentru a încheia partneriate, doar că la noi majoritatea le folosesc pentru spam. Postează un link, o ofertă comercială, o chestie pe care vor să o vândă în 50 de grupuri și după aia speră să vină clienții, banii, traficul. Și se miră de ce nu se întâmplă asta, pentru că traficul e zero, nimeni nu citește mesajele.

Sunt puține grupurile de Facebook românești valoroase pentru business, unul e Romanian Startups, poate mai sunt și altele dar nu le-am găsit eu. Oricum, grupurile ok sunt excepția, nu regula, majoritatea intră în clasificarea de mai sus.

Ca o comparație, recent am început să fiu mai activ în niște grupuri de antreprenori, freelanceri, oameni de comunicare, dar de afară, mai ales din State. Viziunea lor și felul în care folosesc grupurile e complet diferită, iar avantajele sunt enorme.

Oamenii ăștia postează când au dileme legate de business, joburi pe care le pot oferi colegilor din domeniul lor, oportunități de colaborare, chestii gratuite, și culmea e că interacțiunea e superbă, chiar se oferă feedback constructiv, chiar se leagă colaborări, și nu e pe sistemul eu te spamez că poate vei cumpăra de la mine, ci pe sistemul îți arăt că știu cum se face treaba, că sunt profesionist, te ajut, tu ai încredere în mine și ne merge bine împreună.

Networkingul ăla despre care se tot spune că e important în afaceri la ei chiar funcționează, nu e fiecare doar pentru el, oamenii chiar vor să te ajute necondiționat, și asta se transformă în beneficii pentru ei pe termen lung. La noi se urmărește doar profitul imediat, nu construirea unei relații bazate pe încredere. Și nu mă refer doar la online, ci la viziunea de business în general, la cum abordăm relațiile cu clienții, colaboratorii, partenerii.

Da, știu că au apărut și la noi incubatoare, hub-uri, spații de coworking, dar cred că mai avem mult până ne vom schimba mentalitatea de busines și vom înțelege că oferind mai mult, primim mai mult. Numai zic.

Voi ce credeți?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
11 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei

Conteaza mult educatia primita, antreprenorii mai tineri vin cu o alta filozofie fata de cei care s-au ridicat in anii 90 pe diverse combinatii.

Florina

Din pacate, antreprenoriatul “pe val” la noi e destul de nisat: IT-ul si marketing-ul online cred ca au > 80% din piata. Poate ma insel, dar eu cam asta am observat. Am incercat sa urmaresc si topics-urile postate pe Linkedin in diferite grupuri care ma interesau dpdv tematica (inclusiv startup), dar treptat am renuntat, pt ca discutiile duceau catre categorii gen “cine posteaza mai multe truisme”, “cine a citit mai multe carti de dezvoltare personala” sau aveau ca scop spam-area. M-as bucura daca ai indica numele catorva link-uri unde ai gasit lucruri interesante si fezabile si pt cei care nu… Citește tot »

Florina

Iti urmaresc de cca 1 an blogul si am invatat de la tine o gramada de lucruri utile (sincer, chiar mi-am facut un file “Marius Sescu – Tips & Tricks” cu extrase din ceea ce ma intereseaza si trebuie recitit) … asa ca presupunerea ca te-ai fi intersectat cu linkuri interesante si din alte domenii decat IT si Mk nu e chiar total rupta de realitate 🙂 Imi place mult ca ai un mesaj clar si eficient si detectezi usor “impostorii” de care ne impiedicam inevitabil in viata de zi cu zi, cum ar fi cei care iti ofera (contra… Citește tot »

Florina

Pai, uite un exemplu concret in care eu zic ca ai avut o viziune pe care ne-ai impartasit-o in articolul “Pe ce rețele sociale merită să fim activi în 2015?”. Da, sigur, te-ai documentat intai dintr-un infografic, dar concluzia e a ta. Asa, oricare din noi avem acces la infografice, statistici si alte info din piata … dar asta nu ne face mai inspirati in deciziile pe care le luam. Scriai la inceput de an: “În concluzie, pe 2015 eu m-aș focusa pe Facebook, Youtube și mai ales pe blogul de companie, instalat pe același domeniu ca și site-ul, nu… Citește tot »

Florina

Merci mult pentru recomandari. Eu citeam doar articolele din newsletters + articole mai vechi la care faceai referire in newsletters. Observ, insa, ca ratam o adevarata comoara de pe blog 🙂
Mult succes iti doresc cu Advertica! Am vazut portofoliul si mi-a placut mult. Sunt convinsa ca si la capitolul “customer care” (foarte senzitiv dpdv meu) stai excelent. Regret ca apucasem sa bat palma in alta parte pana sa aflu de tine, dar … nu se stie niciodata.
O zi inspirata si plina de task-uri bifate sa ai! 🙂

Florina

Mi-a placut cum ai punctat factorii suprematiei domeniilor internet-related in zona antreprenoriala actuala (articolul “Una cu antreprenorii de pe internet”)! Avantaj net au IT-istii la toate capitolele (investitie initiala mica, cerere neacoperita pe piata, valoare foarte ridicata a serviciilor oferite, acces preferential la finantare – fd investitii, business angels, banci). Magazinele online au si ele (inca) loc de crestere, dar concurenta e foarte mare in retail, asa ca fie tintesti o clientela foarte nisata, fie ai un buget consistent de marketing, fie faci parteneriate cu marii retaileri, fie … (aici ar fi utile si alte pareri/constatari) … Oricum, accesul la… Citește tot »