fbpx

Povești de groază cu branduri care și-au pierdut conturile online

Am mai discutat pe tema asta, dar uneori rămân uimit când văd cu câtă naivitate tratează companiile problema asta, a accesului la conturile oficiale din rețelele sociale. De multe ori când discut cu clienții care vor promovare online și îi întreb de securitatea conturilor, cine știe parolele și datele de conectare la conturile oficiale de Facebook, Twitter, Youtube etc, cine are acces, iar răspunsul lor e Nu știu, angajatul X se ocupa, dar a plecat, să văd dacă am datele pe undeva… WTF?securitate-retele-sociale

Sursa foto: Young people with tablets via Shutterstock.

Cu accesul la conturile oficiale nu e de glumit. Dacă ai o companie și sunt angajați care se ocupă de conturile oficiale ale brandului, asigură-te că în contractul de colaborare sau angajare sunt clauze legate de crearea conturilor, predarea datelor de acces atunci când angajatul pleacă sau încetează contractul de colaborare, specificarea faptului că tot ce crează persoana respectivă pentru companie în rețelele sociale în numele companiei aparține companiei.

De ce vă zic asta? Am auzit prea multe povești de groază cu angajați sau colaboratori care au încetat colaborarea (în condiții mai puțin amiabile) și atunci când au plecat au luat cu ei și conturile oficiale, adică au schimbat parolele și au blocat accesul reprezentanților companiei. Pagini de Facebook cu mii de fani șterse, conturi de Youtube cu sute de videoclipuri șterse și alte asemenea. Justificarea lor? Păi eu am creat conturile și paginile respective, eu am urcat mesajele și clipurile video, deci erau ale mele….

Creați un document cu datele de acces la rețelele sociale, parole și stabiliți clar cine are acces la ce rețea și cu ce drepturi. Securizați-vă conturile.

Asigurați-vă că angajații și colaboratorii folosesc pentru comunicarea pe email în numele companiei adrese de email create pe site-ul companiei, prenume.nume@numesite.ro. De ce? E foarte simplu, am văzut prea multe cazuri când angajații foloseau pentru comunicarea în numele companiei adrese de email pe Yahoo sau Gmail. Angajații au plecat, cu tot cu adresele de email ale colaboratorilor.

Dacă un angajat pleacă și adresa de email folosită este pe site-ul companiei e foarte ușor să resetezi parola de acces, pentru ca persoana care îi preia funcția să poată continua discuțiile cu clienți, colaboratori. Dacă angajatul a folosit Yahoo sau Gmail și a schimbat parola, adio contacte, mai ales dacă el era singurul care folosea acel email.

Știu că ce am scris mai sus sunt banalități, dar văd prea mulți proprietari de companii care tratează securitatea conturilor din rețelele sociale și accesul la ele cu naivitate, și după aceea se trezesc fără conturi sau cu imaginea șifonată online pentru că nu și-au luat măsuri de precauție.

Voi ce povești cu branduri care s-au trezit cu conturile furate știți?

Recomandă

4 Comentarii

  1. Ce spui tu aici e foarte real, dar sincer, sunt avioane. De ce zic asta? Pai pina la avea datele contului de facebook acei manageri de companii ar trebui, inainte…..mult mai inainte de asta, sa aiba datele de administrator si controlul lor pentru serverele companiei si pentru aplicatiile software care le folosesc zi de zi si, pe care nu le au. Daca se supara angajatul care gestioneaza contul de facebook e o problema, dar este o problema multm mult, mult, mult mai mica decat daca se supara si pleaca cel care are datele de la serverele companiei. O singura zi fara datele alea pune compania pe butuci. Problema este ca ar trebui sa exista o strategie de securitate IT in companii, strategie care nu exista.

    • Stai un pic, că vorbim de oale diferite cu mâncare. Eu zic de marketing online, branding și alte asemenea, chestii legate de vizibilitatea companiei pe internet și imaginea ei, tu zici de securitatea aplicațiilor proprii, a platformelor folosite de angajați. Normal că sunt foarte importante și acelea, dar nu au legătură unele cu altele. Plus că pe securitatea IT există proceduri de lucru bine puse la punct în companiile care lucrează cu așa ceva. Pe marketingul online la noi încă nu sunt proceduri urmate de toate companiile, de unde și problemele de mai sus.

  2. daca firmei nu-i trece prin cap sa-si administreze cum trebuie conturile retelelor sociale poate nu dau atata importanta viziunii in online, si drept urmare nici nu inteleg riscurile la care se supun.

    o realitate trista

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *