De obicei atunci cand sunt contactat de cineva din partea unei companii primul lucru pe care il fac e sa intru pe site-ul lor. Nu stiu daca e deformatie profesionala, dar cred ca poti sa intuiesti cat de bine va decurge o viitoare colaborare in functie de cum arata site-ul unei firme.
Excludem cazul in care firma respectiva nu are site, caz in care le recomand sa isi faca macar un blog gratuit. Sa spunem ca o firma si-a facut un site de prezentare acum 5 ani, a pus pe el cateva imagini de pe net, doua trei texte si a considerat ca e suficient. Au lasat site-ul sa prinda praf, prioritatile sunt altele. E suficient?
Nu toate firmele realizeaza ca prima impresie conteaza foarte mult, iar site-ul lor de prezentare poate fi prima sansa de a-si convinge clientii sau colaboratorii ca merita sa faca afaceri cu ei. Un site care nu are informatii la zi, care nu e intretinut, poate face mai mult rau decat bine, poate alunga clientii in loc sa ii atraga spre firma.
In schimb un site fresh, cu informatii actualizate, cu o interfata unde gasesti usor ceea ce ai nevoie imi sugereaza o companie proactiva, moderna, care tine la imaginea ei si la clientii. Ca idee, uitati-va la majoritatea site-urilor realizate pentru institutiile statului? Ce impresie va lasa?
Nu e suficient sa fii pe net, trebuie sa ai grija de imaginea ta. Informatii actualizate, design modern, sectiune de stiri sau blog actualizat mereu, chestiile astea conteaza. In plus tehnologiile de realizare a unui site au evoluat foarte mult, nu e nevoie neaparat sa investesti mii de euro pentru un site de prezentare pe care il poti actualiza chiar tu.
Exista WordPress, Joomla, Drupal, sisteme de management al continutului care permit chiar si unui incepator sa actualizeze paginile site-ului, odata ce acesta a fost creat. Ai nevoie de un designer si un programator bun care sa iti realizeze un design potrivit afacerii tale si restul depinde de tine si cat de mult esti dispus sa te implici!
Voua cum vi se par firmele cu un site-uri “expirate”? Ati face afaceri cu ei?
Conteaza. Ultima data cand am incercat sa ma angajez, firma respectiva propunea atragerea de noi oameni in firma lor pe calea internetului. Te puteai inscrie pe siteul lor si mai departe nu mai stiu ce. Clar e ca siteul arata ca dracu’ si nu stiu cine ar fi incercat sa se angajeze accesand site-ul.
Din păcate numărul companiilor cu site-uri expirate și cu texte ponosite e în continuare mare. Într-o perioadă în care primul instinct al clientului este să caute informații pe Internet, mă sperie gândul că firmele refuză să înțeleagă importanța online-ului și se mulțumesc cu o comoditate tristă.
Ca să fac afaceri cu o firmă cu un site expirat ar trebui să știu despre ea niște lucruri absolut geniale ca rezultate ca să uit de site.