Câteva date și concluzii, plecând de la infograficul Zelist și comparând cu cifrele de acum un an pe cele mai importante rețele de la noi. Pe scurt vă zic că bloggerii sunt tot mai leneși și Facebook e pe primul loc în preferințele românilor, evident.
Bloggerii sunt mai leneși pentru că numărul blogurilor active scade, cel puțin cele monitorizate de Zelist, acum un an erau aproape 13.000 de bloguri active, la final de 2015 sunt aproape 11.000. Într-un fel are sens, pentru că tot mai mulți aleg să comunice pe Facebook, deși nu e același lucru. Lenea, comoditatea, dezamăgirea că banii din blogging nu vin ca în reclame, cine știe.
Numărul de utilizatori de Facebook a crescut cu 0,7 milioane, deja putem spune că am ajuns la saturație, aproape toată România cu acces la internet e și pe Facebook.
Instagram a crescut foarte mult, numărul de utilizatori total este mai mult ca dublu comparativ cu 2014, iar utilizatorii activi sunt 223.000, în 2014 erau cam 43.000. Motorul creșterii sunt evident tinerii.
Cât despre Twitter, cu toate eforturile făcute de televiziuni pentru a promova hashtag-uri și concursuri, tot nu prinde la români. Numărul de utilizatori a crescut cu peste 100.000, dar utilizatorii activi sunt tot în jurul a 27.000, de fapt acum un an erau peste 28.000.
[…] bloggerii nu mai sunt la fel de activi ca pe vremuri, la final de 2015 aveam în jur de 11.000 de bloguri active, care scriu măcar o dată pe săptămână. Entuziasmul bloggerilor tineri de odinioară s-a mai […]