fbpx

Stațiunea Slănic Moldova în 2014

Am fost la Slănic Moldova într-o duminică din septembrie, profitând de puțin timp liber. Ultima dată când am trecut pe aici a fost prin anii 2000, și din unele puncte de vedere nu s-au schimbat prea multe. M-a cuprins puțin nostalgia, pentru că acum 14 ani am petrecut multe clipe faine prin zonă.

Partea bună a stațiunii este că izvoarele au fost reabilitate în 2013 cu nu știu ce fonduri, toate cele 20 de izvoare sau câte mai sunt ele arată bine și pot fi parcurse ușor, pe un traseu de aproximativ 1 oră de mers pe jos. Nu mă dau în vânt după apele de la izvoare, dar era destul de aglomerat prin zonă, cu greu găseai un loc de parcare aproape de izvoare.

Partea tristă e că centrul stațiunii încă pare în renovare. Zona centrală cu parcul nu mi s-a părut foarte atractivă, nu am văzut nici prea multe baruri sau cafenele pe unde să te poți relaxa seara, dacă ești genul care iese la promenadă.

Din fericire au apărut multe pensiuni și hoteluri cu condiții ok de cazare, am găsit cel puțin 3 vile cu piscine decente, la o simplă căutare.

Ce poți face în Slănic Moldova:

Vizite la izvoarele de mai sus, plimbări plin parcul din centru unde am văzut și câteva locuri de joacă pentru copii, excursii în pădure, dar și traseul celor 300 de scări cu oprire la Cascada Slănicului, traseu care durează cam 2-3 ore, cu o diferență de nivel de 300 de metri. Sunt și câteva mănăstiri și biserici frumoase în zonă, iar dacă aveți chef de o ieșire mai lungă puteți merge și la Salina Targu Ocna, unde aveți ce face câteva ore, dar despre asta într-un articol nou. Un site util despre Slănic Moldova este www.slanic-moldova.info.

Sincer să fiu mă așteptam să găsesc un Slănic Moldova mai frumos, mai plin de viață, dar poate mi-am dorit eu prea multe. Stațiunea e ok, dacă ești genul care vrea concedii liniștite ai ce face acolo pentru 2, hai 3 zile, dar după aceea îți dorești mai mult. Sper ca lucrurile să se schimbe din iarnă, când se va da drumul și pârtiei de schi, care a fost inaugurată în primăvară, fără zăpadă, cum doar la români se poate.

Fotografii din Slănic Moldova:

Voi ați fost prin zonă?

Recomandă

3 Comentarii

1. Slanic Moldova este o statiune moarta de mult, nu ai ce sa faci acolo nici macar o zi.Am fost acolo 16 ani la rind si statunea sa degradat din ce in ce mai mult. Spunene ceva de vilele sindicatelor (in paragina), de agentia de voiaj (desfintata), de drumul surpat de apa acum 4 ani si nereparat (inainte de izvorul “300”), de preturile nejustificat de mari si multe altele. Ultima oara am fost in Slanic acum 2 ani .

2. Nik, am fost doar în trecere, nu am stat peste noapte. Am vizitat izvoarele, am trecut prin centru, m-am uitat după o terasă decentă cu loc de joacă pentru copii, nu am găsit și am plecat mai departe. Dar ai dreptate, am văzut că vilele vechi sunt distruse, în timp ce au apărut altele noi, iar peisajul contrastant e dezolant.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *