Sprout Social a publicat concluziile unui raport despre conținutul pe social media, după ce peste 4500 de consumatori au completat un chestionar despre comportamentul lor pe rețelele de socializare și tipurile de conținut preferat. Pe scurt 66% dintre utilizatori apreciază conținutul de tip edutainment, adică educativ și distractiv, ca fiind cel generează cele mai multe interacțiuni, iar 48% dintre respondenți au interacționat cu postările brandurilor în ultimele 6 luni.
Popularitatea rețelelor de socializare pe generații:
- Instagram e cea mai populară în rândul Generației Z (91%) și Millennials (86%)
- Facebook e cea mai populară platformă pentru Generația X (92%) și Baby Boomers (91%)
- YouTube e populară pentru Gen Z (83%) și Millennials (80%)
- TikTok rulează fin pentru Gen Z (86%) și Millennials (73%)
Tipul de conținut apreciat în funcție de platformă:
- Instagram: Conținutul video scurt, sub 15 secunde, și fotografiile prind cel mai bine
- Facebook: Postările text generează cele mai multe interacțiuni, urmat de fotografii
- Youtube: conținutul video lung, peste 60 de secunde, e cel mai apreciat.
- TikTok: Conținutul video scurt, între 15-60 secunde, prinde cel mai bine.
- X (fostul Twitter): postările text prind cel mai bine.
Tinând cont de faptul că X la noi e folosit foarte puțin, eu aș zice că dacă aveți un brand și vreți să mergeți la sigur cu crearea de conținut atractiv cel mai bine e să creați conținut video scurt, cât mai autentic, pe care îl puteți posta pe toate platformele, mai ales dacă vreți să ajungeți la adolescenți și tineri. Afacerile mici au mare succes cu acest tip de conținut postat pe social media.
De remarcat că mulți consumatori folosesc Instagram pentru a descoperi produse noi, Facebook e preferat de millenials, Gen X și Baby Boomers atunci când au nevoie de asistență din partea brandurilor, iar TikTok e folosit intens de Gen Z ca sursă de știri și pentru descoperirea de produse noi.
Daca nu ar depunde atat de multe lucruri de social media.. as inchide toate conturile in secunda asta…
Welcome to the club. 🙂
Nu ar trebui sa depinda foarte multe lucruri de canalele de social media, mai ales business, este o mare greseala