TEDx și evenimentele pe bani

Ideea din spatele conferințelor TED mi se pare foarte faină, să aduni la un loc oameni remarcabili din diverse domenii legate de tehnologie, design, știință, psihologie și așa mai departe pentru a ține scurte prezentări publicului, prezentări care să inspire oamenii. Pun accent pe partea cu oamenii remarcabili deoarece mi se pare vitală, pentru asta dau participanții bani, să afle informații importante de la acești speakeri, care au realizat ceva în domeniul lor.Sunt multe înregistrări pe site, să vă uitați, merită mai mult decât 90% din conținutul de pe Youtube.

TED a apărut în 1984, iar în ultimii ani au devenit populare și evenimentele TEDxsunt multe organizate și la noi, practic evenimente independente, dar organizate sub umbrela TEDx. Și eu am impresia că TEDx a început să afecteze brandul TED, nu să îl dilueze, pentru că s-au înmulțit organizatorii ce adună la un loc speakeri nu prea relevanți, mergând pe ideea că oricum oamenii vor da banii pe bilete, vorba aia, e TED.

Eu nu cred asta, zic că dacă vei merge la un eveniment TEDx și vei pleca de acolo dezamăgit vei concluziona că TED e nașpa, când de fapt e vorba doar de organizatorii evenimentului respectiv și speakerii aduși.

Dar nici nu trebuie să mă credeți pe mine la faza asta, căutați pe TEDx Talks, pe site-ul lor sau pe Youtube, și uitați-vă la vizualizări. Sunt unele prezentări ce au doar zeci de vizualizări, la peste un an de când au fost urcate. Și pentru ele au fost în sală oameni plătitori de bilete, da?

Mi s-a spus în comentarii aici că TEDx e util tocmai pentru că dă șansa multora să devină speakeri mai buni, să se perfecționeze. O fi așa, nu zic nu, dar nu pe banii mei.

Din punctul meu de vedere, dacă vrei să organizezi un eveniment cu bilete trebuie să te asiguri că ai speakeri de calitate, care știu ce spun, aduc valoare adăugată evenimentului, chiar sunt remarcabili, au ceva de spus, o poveste de împărtășit. Eu nu prea apar ca speaker pe la evenimente, că nu sunt fanul scenei, nici nu mă cred așa de important, dar în rarele ocazii când am apărut am tras tare pentru ca oamenii de acolo să plece cu ceva util în urma prezentării. Și nici măcar nu mă refer la evenimente plătite.

Cam asta e ideea, și nu mă refer doar la conferințele TEDx, ci la orice eveniment plătit. Ca organizator nu e suficient să te bazezi pe brandul conferinței pentru a atrage participanți dispuși să plătească, ai nevoie de speakeri buni, la nivelul evenimentului. Altfel s-ar putea să îi prostești pe participanți, dar doar la prima ediție.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of