fbpx

Tumblr cumpărat de Yahoo

E interesant cum companiile mai vechi din online încep să cumpere companii mai noi, pentru a se menține pe val, pentru a atrage utilizatori noi. Facebook, care face parte din prima generație de rețele sociale, a cumpărat Instagram, rețea socială foto care face parte din a doilea val, prețul fiind estimat la 1 miliard de dolari.

yahoo tumblr

Acum Yahoo, care era cândva printre cele mai importante destinații de pe internet, încearcă să obțină acces la publicul tânăr cumpărând Tumblr, cea mai populară platformă de blogging în rândul tinerilor, pentru o sumă estimată la 1,1 miliarde de dolari.

Marissa Mayer știe ea ceva, încearcă să facă Yahoo atractiv din nou pentru segmentul tânăr, dar să plătești peste 1 miliard de dolari pentru Tumblr, o companie care nu are încă un model de business conturat (adică nu au făcut nici un ban de pe urma utilizatorilor până acum) și care se bazează prea puțin pe conținut original (majoritatea pozelor, clipurilor și al textelor de pe Tumblr sunt preluate de pe alte site-uri, rețelele sociale, bloguri etc) mie îmi miroase a disperare.

Între timp, nici Instagram nu a început să producă bani, iar bula social media continuă să crească. Dar și când se va sparge…

Recomandă

7 Comentarii

  1. Din cate am inteles, au cumparat Tumblr nu pentru potentialul pe care-l are reteaua, ci tocmai pentru a avea propria retea de socializare, asa cum Google are Google Plus (combinat cu Blogger)!
    Pasul nu e gresit, ramane insa de vazut cum vor reusi sa implementeze serviciile Yahoo in Tumblr (si viceversa), in asa fel incat banii sa nu fi fost cheltuiti aiurea!

    • Nu cred că vor implementa nimic la nivel de integrare Yahoo/Tumblr, din contră, asta ar alunga utilizatorii, mai degrabă vor încerca să monetizeze rețeaua.

      • Posibil si asta, nu contrazic, insa nu trebuie uitat ca ”integrarea” Blogger cu Google Plus a fost benefica pentru ambele parti si poate ca Google Plus nu era azi a treia mare retea de socializare daca nu faceau pasul ”unificarii”! Vom trai si vom vedea, insa nu prea cred in monetizare directa, fara integrare bi-directionala Yahoo-Tumblr la nivel strict de servicii, asta pentru ca serviciul de advertising al Yahoo este unul mult mai strict si select decat cel al Google si nu prea cred ca vor dori o astfel de monetizare, adica reclame servite, asta pentru ca desi ei detin platforma, nu detin si dreptul de a publica advertising pe profilurile sau blogurile utilizatorilor, in primul rand, si in al doilea rand pentru ca degeaba ai milioane de bloguri pe platforma, daca traficul lor insumat nu e nici macar pe sfert din ceea ce are Blogger (nu mai zic de wordpress)!
        Parerea mea e ca monetizarea va mai avea de asteptat, in urmatoarea perioada vor trebui sa lucreze serios la chiar functionalitatea si serviciile pe care le ofera platforma, asta in conditiile in care Tumblr nu face decat sa copieze functionalitatea altor platforme de ani de zile si nu ofera nimic original, fiind de fapt un fel de StumbleUpon ce are o platforma de micro-blogging atasata!

          • Da, da, stiam de declaratiile oficiale! 🙂
            De fapt chiar de acolo reiese ce spusesem mai sus, ca monetizarea va mai avea de asteptat (cel putin pana in 2014) dar si ca Yahoo va furniza servicii pentru sectiunea media a blogurilor de pe Tumblr (nu vorbeste de integrare totala, ci doar partiala, insa va fi dreptul lor sa-si schimbe decizia in orice moment)! Apoi, evident ca Yahoo si Tumblr vor activa separat, ca doar nu au cumparat reteaua pentru a transforma-o in Yahoo-Tumblr, dar asta nu inseamna ca functionalitati Yahoo nu se vor regasi pe Tumblr (asta spuneam si eu mai sus)!
            Marissa Mayer a subliniat destul de clar ca tinta este pentru urmatoarea perioada cresterea traficului Tumblr datorita Yahoo, dar si viceversa! 🙂

          • Am dubii cu privire la viceversa, nu știu de ce, dar mă îndoiesc că utilizatorul obișnuit de Tumblr ar găsi ceva interesant în rețeaua Yahoo, poate doar întrebările stupide de pe Yahoo Answers. 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *