Românii și pachetele turistice cumpărate pe internet

Dacă tot mai prestez din când în când pe Optzile despre turism și călătorii, primesc și rezultatele unor studii interesante din domeniu. Azi am primit detaliile unui studiu al pieței de turism online de la noi, realizat de Daedalus Millward Brown. Concluziile nu sunt prea îmbucurătoare, 69% dintre respondenți nu au cumpărat niciodată pachete turistice online.

Din păcate mă așteptam la asta, deși internetul și comerțul online e dezvoltat și la noi, lumea preferă în continuare să achite cash, la livrarea produselor comandate, de unde și reticența achiziționării unor pachete turistice de pe net, care nu sunt prea palpabile. E mai ușor să vinzi produse, mai greu să vinzi experiențe.

●In ultimele 12 luni, 48% dintre romani au calatorit in tara, 21% in strainatate, iar 41% nu au calatorit deloc in ultimul an. Persoanele care nu au calatorit deloc in ultimul an sunt cele cu varsta peste 45 de ani, cu un venit scazut sau care nu lucreaza deloc si au un nivel de educatie slab.

●Cele mai frecvente servicii achizitionate online sunt: rezervarea la hotel, achizitionarea biletelor de tren si a biletelor de muzeu (pentru vacantele in Romania) si achizitionarea biletelor de avion, rezervarea in cadrul unui hotel si achizitionarea asigurarii de sanatate (pentru vacantele in strainatate)

●Studiul arata ca 69% dintre respondenti nu au achizitionat deloc servicii online pentru vacantele pentrecute in Romania, iar 48% nu au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in strainatate.

● 58% dintre cei care au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in Romania, le-au achizitionat direct de pe site-ul furnizorului, 31% de pe site-uri unde se pot compara preturile, iar 25% direct de la agentia online de turism, in timp ce 63% dintre cei care au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in strainatate, le-au achizitionat direct de pe site-ul furnizorului, 29% de pe site-uri unde se pot compara preturile, iar 29% de la agentia online de turism.

Rezultatele complete ale studiului sunt în prezentarea de pe Slideshare. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 540 de utilizatori de Internet, femei și barbati cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, din mediul urban, în perioada 15 septembrie – 3 octombrie 2014.

Recomandă prietenilor!



1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Ojan Tudor
Vizitator

RT @mariussescu: Românii și pachetele turistice cumpărate pe internet http://t.co/S0fQ27a42q