fbpx

UPC: toti pentru unul, unul pentru to(n)ti?

Ultimul spot UPC care pune accentul pe avantajele serviciilor integrate: telefon, internet, cablu TV.


Via AdCritics

O mica poveste

Spotul e dragut, dar nu m-ar determina sa trec la UPC, pentru ca realitatea e alta. Pana cand UPC a facut trecerea programelor difuzate prin cablu de la analogic la digital eram multumit de serviciul lor, cel putin partea de cablu, pe care o foloseam. Din cele 50 de canale sau cate erau ma uitam doar ocazional la 5-6, gen Discovery, National Geografic, AXN Sci-Fi. Totusi, plateam 26 de lei, mi se parea convenabil.

Dupa ce au facut trecerea la digital au taiat tocmai posturile care ma interesau, iar cel mai ieftin pachet era 40 de lei, cu aceleasi posturi inutile pe care le baga pe gat tuturor.
Am sunat la ei:
Buna ziua, exista un alt pachet cu mai putine canale ( cele care ma intereseaza) la acelasi pret pe care il platesc acum?
Raspunsul: NU!

A doua zi am facut cerere de reziliere a contractului pentru cablu (vreo 3 ani vechime) si peste 30 de zile eram abonat la RDS&RCS, de unde aveam internetul. Platesc acelasi pret ca inainte la UPC, dar am si canalele care ma intereseaza pe mine, nu doar mizeriile care sunt bagate de umplutura, gen Taraf TV sau OTV. Ulterior a venit si UPC cu o oferta la 20 de lei pentru cablu, dar eu eram deja plecat, la fel ca multi altii.

Reclama vs realitatea

Degeaba te agiti si investesti milioane de euro in campanii de promovare daca consideri ca clientul este obligat sa inghita DOAR ce ii oferi tu. Convergenta serviciilor nu e mereu solutia potrivita. De ce sa platesc 40 de lei pentru 60 de canale la care nu ma uit? Vreau sa dau 20 de lei pentru 5 canale, dar care imi sunt utile  mie. Daca voi nu imi oferiti asta merg la alt provider care o va face. Compania care ofera servicii adaptate cerintelor clientilor va castiga!

Lasati promovarea de dragul imaginii si incepeti sa vedeti ca vor cu adevarat clientii de la voi! Advertisingul te ajuta, dar nu poate face dintr-o rahat poleit aur curat. Atat timp cat clientului nu ii oferi ceea ce el cauta, nici el nu iti va oferi tie ceea ce vrei de la el: banii.

Cititi si ce scrie Alex pe aceeasi tema, analog vs digital, sunt lucruri de bun simt pe care totusi multi continua sa le ignore.

P.S: cablul de la RDS e ok, doar ca in ultimul timp calitatea imaginii fluctueaza. Trebuie sa sun la ei. Totusi, daca nu se rezolva cu imaginea nu am probleme in a merge la alta companie. Oferte sunt.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Ai foarte mare dreptate. Cei de la UPC au mari probleme in privinta relatiei cu clientii.

    Acum un an am vrut sa imi iau pachet complet TV, internet si telefonie de la ei, am mers am semnat precontract, urma ca ei sa vina in termen de 2 saptamani sa ma cableze. Dar timpul a trecut si spre norocul meu nu au venit nici pana azi.

    Pe urma am patit si eu exact aceeasi poveste cu pachetul TV,  am mers sa ii anunt ca nu mai vreau servciile lor si desi nu exista nici un contract semnat (am avut M-bit si m-am trezit cu UPC by default) mi-au tinut morala ca Ha’ cine ma cred sa renunt la serviciile lor, ei care atata vreme mi-au facut o favoare si mi-au oferit canalele pe care le vroiam. 😯

    Si nu sunt singura, la ce experiente au avut clientii cu ei, ultimul lucru care o sa-i ajute e o campanie TV.  😆

  2. E greu pe online sa reusesti, daca offline nu te comporti bine cu clientii. Poti sa ai tu cea mai buna reclama, lumea o sa aprecieze serviciile si relatia cu clientii.

  3. Salut, am citit articolul scris de tine, am citit comentariul Suzanei … si am si eu ceva de spus. Lucrez ca terta parte pentru ei, nu le iau apararea, ai dreptate si tu, dar spune-mi care companie iti ofera tie alea 5 canale separat la un pret corespunzator. Raspunsul: nici o firma din Romania! In rest, ai mare dreptate cu faza de Digital, dar urmatorul pas al UPC, dupa acest Digital, este TV in HD. Se doreste treptat introducerea acestora, ca si Digitalul de altfel.
    @Suzana : nu cred ca cineva ti-a tinut morala. Probabil ti-a solicitat motivul pentru care doresti tu sa renunti, pentru a incerca o oferta, doar doar ramai in continuare la ei. Dar asa e romanul, interpreteaza in fel si chip, poate poate.
    Si da, serviciile UPC sunt pentru to(n)ti si in general pentru cei care vor tehnologie.

    • @ciupanezul – corect, 5 programe nu imi ofera nici o firma, dar asta nu inseamna ca toate firmele trebuie sa aiba aceleasi oferte. Asta deja ar insemna practici monopoliste. In plus, tocmai asta e greseala in Romania: firmele merg pe principiul “ce oferta are X, aia bagam si noi”. Gresit.
      In schimb sunt firme care mi-au oferit si acele 5 canale la acelasi pret pe care il aveam inainte la UPC. Gandeste-te, eu am plecat dupa trei ani pentru un motiv simplu, si nu cred ca am fost singurul.

      Articolul asta nu e impotriva UPC, ci a unei atitudini: intai trebuie sa ai grija de nevoile clientilor si de cerintele lor si abia dupa iti faci campanie de promovare pe notorietate si alte valori pe care vrei sa le transmiti. Parerea mea.
      Sa nu uit, cand am facut cererea cei de la rezilieri nu au incercat sa imi faca o alta oferta adaptata nevoilor mele. Eu doar vroiam ceea ce aveam si inainte, la acelasi pret. De ce sa platesc mai mult pentru aceleasi canale? Pentru ca vrea UPC-ul sa imi spuna ca transmite digital. Foarte bine, dar nu pe banii mei.

      Cat despre HC, suntem jalnici la capitolul asta in .ro, doar Pro TV siTvr International pe HD…ocazional.

      @suzana – asta inseamna piata deschisa. Nu te multumeste o firma, cauti o oferta adaptata cerintelor tale.

  4. @ Marius Sescu : “ceea ce are X bagam si noi” asta nu este general valabila la UPC, si nu le iau eu apararea ca lucrez la ei, dar … pur si simplu … nu asta este mentalitatea. Crezi ca nu doream ce au RCS? Stii ce vanzari au aia la RCS? Stii cum isi trateaza clientii? Asta doar ca au monopol pe GSP, si aici intervine si CNA care si-a luat o parte. Dar deja dam in altele si deviem de la subiect. Atitudinea UPC este, cred eu mult superioara celorlalte companii, poate ma insel, dar fata de Boom, Dolce, DIGI, RCS cablu, Vodafone relatii cu clientii, Cosmote relatii, este mult superioara. Foarte putini agenti sunt cei care iti dau Flit sau care te iau in spirit de gluma (probabil si cazul suzanei), insa sunt terte parti si nu tin de UPC. SUBLINIEZ, NU INCERC SA SUSTIN UPC.

    @suzana : poate ai nimerit agentul in toane proaste, insa te asigur ca nu toti sunt la fel.

    UPC rock’s in some places and suck’s in another!

  5. Nici eu nu tin cu cineva anume. Am mentionat doar o problema legata de atitudine si de conceperea ofertelor. Pe client nu il intereseaza ca tu ai investit 100 milioane euro in infrastructura ca sa fii pe val, sa ai ultimele tehnologii.
    Cand ai crescut pretul la abonament si ai taiat din canale pe mine m-ai pierdut de client. Pur si simplu.

    Despre customer service e mult de discutat si ai dreptate, nu are legatura cu subiectul postului.

    @suzana – bravo.

  6. Intradevar firma UPC  lasa de dorit din mai multe puncte de vedere, insa ceea ce ai spus tu acolo Marius este putin cam ireal. In primul rand nimeni nu vrea sa aiba doar 5 canale si nimeni nu ar plati 20 de lei pentru acestea. In al doilea rand marea problema cu UPC este “simpla” organizare a firmei. O problema in acest sens ar fi de exemplu, momentul in care vrei sa platesti factura UPC la Banca Transilvania. Intradevar poate ca fac acest lucru din comoditate pentru ca acea sucursala bancii nu este decat la 2 statii distanta de casa, insa de fiecare data cand am platit acolo pe factura urmatoare sunt trecut restant, ca si cum eu nu as fi platit factura de pe luna precedenta. Iar lunar trebuie sa sun si sa astept minim 15 minute pentru ca cineva de la UPC sa verifice faptul ca am platiti factura prin intermediul bancar. Iar in ultimul rand, in 20 de minute eu voi pleca de acasa si ma voi indrepta catre cea mai apropiata sucursala UPC pentru a rezilia contractul. 😀 In esenta tot ceea ce trebuie sa reiasa din aeasta chestie este ca asa se face treaba in Romania si asa se va face cat timp noi ne vom multumii cu aceste servicii de rahat (scuzati franceza) care nu ne ajuta decloc in viata de zi cu zi. Salutare si muta bafta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *