De cand au descoperit Facebook ca modalitate de promovare a produselor si de a interactiona cu consumatorii, una din dilemele companiilor este cat valoreaza un fan pe Facebook. Vedeti voi, companiile nu se implica in social media doar asa, pentru ca le place. Au obiective precise: sa creasca vanzarile, sa obtina feedback despre produse, sa creasca notorietatea brandurilor…toate chestiile astea trebuie masurate, toate trebuie sa aduca ROI.
In consecinta, degeaba o companie are 100.000 de fani pe Facebook, daca nu poate aprecia ce inseamna asta, ce valoare au acesti fani.
Sursa foto
Exista multe metode prin care s-a incercat calculul valorii unui fan pe Facebook:
- Syncapse estimeaza ca valoarea medie a unui fan este de 136.38 dolari, pe baza unei anchete derulate asupra a 4000 de fani ai celor mai importante branduri de pe Facebook (Nokia, BlackBerry, Victoria’s Secret, Adidas, Nike, Coca-Cola, Starbucks and McDonald’s). In functie de raspunsurile acestora referitoare la intentia de cumpare a unor produse apartinand acestor branduri ei au ajuns la aceea valoare.
- O alta analiza a ajuns la 0,82 de dolari pe fan, estimand ca o persoana pe Facebook are in medie 164 de prieteni iar CPM pe Facebook e in medie 5 dolari CPM (costul pentru 1000 de afisari).
- Vitrue a ajuns la 3,50 dolari pe fan, estimand ca un fan genereaza cel putin doua afisari pe zi a unei pagini.
Personal cred ca valoarea unui fan difera foarte mult de a altuia. Nu poti compara un tanar de 20 de ani cu 5000 de prieteni, care e foarte activ in social media si care e usor influentabil de catre brandurile de pe net, cu un tip la 40 de ani, care intra pe Facebook pentru a pastra legatura cu prietenii din facultate si a dat „Like” unei pagini din greseala sau pentru ca a citi ceva amuzant.
La fel, nu poti compara un brand care pe pagina de Facebook posteaza doar stiri si comunicate oficiale cu alt brand care pune fotografii, raspunde la comentariile fanilor, e atent la sugestii si se implica in social media pentru ca chiar isi doreste un dialog cu consumatorii.
E posibil ca un fan al unui brand pe Facebook sa cheltuie mai mult pe produsele acelui brand doar pentru ca e fan? Da, dar asta depinde foarte mult de acel brand, de cum interactioneaza el cu fanii sai.Nu e suficient doar sa creeze o pagina pe Facebook, un brand trebuie sa isi asculte clientii, sa afle ce isi doresc acestia.
Valoarea unui fan pe Facebook e nula daca brandul nu stie sa interactioneze cu fanii, sa ii determine si sa ii motiveze in actiunile lor.
In concluzie, intrebarea nu e cat valoreaza un fan pe Facebook, ci cum pot face fanii unui brand sa valoreze mai mult?
[…] This post was mentioned on Twitter by mariussescu. mariussescu said: Valoarea unui fan pe Facebook http://bit.ly/dq8Roi […]
Foarte tare blogul tau! M-am abonat la feed 🙂 am si eu o pasiune ptr social media si in blogul tau am gasit multe chestii utile. Tocmai am pornit si eu un blog pe aceeasi tema (oarecum). Wish me luck!
Numai bine si spor!
Iulian J.
[…] This post was mentioned on Twitter by iulian juhasz, iulian juhasz. iulian juhasz said: Un articol foarte interesant.. http://fb.me/BGNJiaWS […]