Visul promovării gratuite pe Facebook s-a terminat, scoateți banii

Că tot am persoane care ajung pe blog căutând termeni de genul Promovare gratuită pe Facebook, veștile sunt proaste. Facebook pentru branduri a ajuns la fel ca orice alt mediu online unde plătești pentru vizibilitate și reclame.

Da, poți avea și postări virale, care prind la public și se propagă singure, dar regula e că majoritatea mesajelor postate pe o pagină trebuie sponsorizate pentru a genera reacții, a ajunge la fanii paginii. Și nu e ceva nou, am scris despre asta și în 2012, și în 2013, doar că acum au fost și mai expliciți când vine vorba de mesajele promoționale postate pe Facebook de către branduri:

As part of an ongoing survey we asked hundreds of thousands of people how they feel about the content in their News Feeds. People told us they wanted to see more stories from friends and Pages they care about, and less promotional content.

What we discovered is that a lot of the content people see as too promotional is posts from Pages they like, rather than ads. This may seem counterintuitive but it actually makes sense: News Feed has controls for the number of ads a person sees and for the quality of those ads (based on engagement, hiding ads, etc.), but those same controls haven’t been as closely monitored for promotional Page posts. Now we’re bringing new volume and content controls for promotional posts, so people see more of what they want from Pages.

According to people we surveyed, there are some consistent traits that make organic posts feel too promotional:

  1. Posts that solely push people to buy a product or install an app
  2. Posts that push people to enter promotions and sweepstakes with no real context
  3. Posts that reuse the exact same content from ads

Beginning in January 2015, people will see less of this type of content in their News Feeds. As we’ve said before, News Feed is already a competitive place – as more people and Pages are posting content, competition to appear in News Feed has increased. All of this means that Pages that post promotional creative should expect their organic distribution to fall significantly over time.

În românește, ideea e că dacă ai o pagină de Facebook unde postezi doar mesaje prin care încerci să vinzi produse fanilor, va fi tot mai greu să afișezi acele mesaje fanilor paginii tale, chiar dacă le vei sponsoriza, pentru că Facebook zice că mesajele promoționale strică experiența utilizatorilor. Deci revenim la reclamele clasice pe Facebook, deci investim și mai mulți bani în marketingul prin această rețea socială.

Concluzia: creșteți bugetul pentru promovare pe Facebook, nu mai considerați pagina de Facebook ca o metodă de promovare gratuită sau ieftină (dacă făceați asta), și luați în calcul crearea de conținut și pe alte platforme, unde aveți control deplin asupra mesajelor și vizibilității.

Mă refer la site și blog actualizat constant cu informații de calitate, conținut optimizat pentru motoarele de căutare dar și pentru cititori, trimiterea unui newsletter săptămânal clienților actuali, chestii de bază, dar eficiente.

Visul s-a terminat, dacă încă mai credeați în el.

2 Comentarii

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: