fbpx

7,4 milioane de români intră lunar pe TikTok

Mă uitam la comunicatul dat de TikTok despre cei 7,4 milioane de români care folosesc aplicația lunar și mi-am dat seama că platforma asta va influența la fel de mult societatea românească cum a făcut-o și Facebook când era pe val. Țineți cont că urmează un 2024 cu 4 rânduri de alegeri: alegerile locale, parlamentare, europarlamentare, plus cele pentru alegerea președintelui.

Gândiți-vă un pic ce potențial viral vor avea politicienii care știu cum să exploateze conținutul video în interesul lor, cum vor aduce sau îndepărta oamenii de votare, în funcție de interesele proprii. Gândiți-vă că majoritatea utilizatorilor de TikTok sunt tineri, adolescenți, dar din pandemie media de vârstă a început să crească, în câțiva ani o vor folosi și seniorii.

TikTok a prins repede deoarece acolo recomandările nu sunt construite pe baza prietenilor tăi, ci pe baza chestiilor care chiar te interesează și la care chiar te uiți. Algoritmul te monitorizează constant, dacă vede că stai mult pe clipurile video cu mâncare îți recomandă și mai multe, dacă te uiți la clipuri cu locații turistice la fel, dacă te uiți la femei relativ îmbrăcate ce fac yoga…. ați înțeles voi. Sigur că și algoritmul mai dă rateori, dar chiar și pe România funcționează decent, după ce am ascuns clipurile cu maneliști, cocalari și cerșetori care voiau donații pe live acum văd recomandări de călătorii, fitness, alimentație, fashion, din astea.

De aia zic că uneori e amuzant când mulți se plâng de calitatea conținutului, de parcă pe alte platforme nu ar fi la fel de multă mizerie. Dacă pagina ta For You e plină de clipuri proaste TikTok ți le recomandă pentru că te-ai uitat la clipuri similare în trecut, și știe că astea te țin în aplicație. Nu îți plac? Poți reseta complet preferințele din setări, ca și cum ai avea contul creat de la zero.

Încă un motiv pentru care TikTok a prins repede la noi este că e relativ curat pe partea de reclame, față de Facebook sau Instagram unde la 2 postări ai o reclamă pe TikTok ai o reclamă la 20-30 de clipuri, și reclama e construită tot pe stilul postărilor, nu ca o reclamă clasică. Sigur că situația se va strica în timp, pe măsură ce brandurile vor asalta platforma, dar momentan e un loc mai curat.

Poate crea dependență TikTok? Da, foarte mult, de asta ar trebui consumat cu moderație, dar asta nu înseamnă că trebuie să zicem din start că e o prostie, mai ales dacă avem copii adolescenți care intră zilnic acolo.

Comunicatul:

TikTok dezvăluie puterea comunității din România, cu 7.4 milioane de români care folosesc platforma în fiecare lună. Fie că aleg să urmărească clipuri sau să le distribuie pe ale lor, să facă duete, LIVE-uri sau să experimenteze efectele și filtrele speciale, o mulțime de români vin pe TikTok în fiecare lună. Românii folosesc platforma pentru a descoperi lucruri noi, a împărtăși idei, a sărbători împreună și a oferi lumii o perspectivă asupra vieții lor, în timp ce inspiră creativitate și aduc bucurie.

Sportul este una dintre cele mai populare forme de divertisment pe TikTok, iar hashtag-ul #TikTokFootball a adunat peste 12 miliarde de vizualizări. În România, hashtag-ul #fotbalromania însumează 499.6M de vizualizări și adună noutăți, poveștile jucătorilor și echipelor și momente memorabile din lumea fotbalului.

#LearnonTikTok este un trend popular în întreaga lume, dar și în România. Unele dintre cele mai folosite hashtag-uri și cele mai mari comunități TikTok din România sunt dedicate învățării și descoperirii lucrurilor noi. De la #invatapetiktok, care a strâns 9 miliarde de vizualizări și care reprezintă unul dintre cele mai populare hashtag-uri din țară și până la #dezvoltarepersonala care a adunat 1.2 miliarde de vizualizări, românii învață și se dezvoltă în fiecare zi.

Românii distribuie cu bucurie momente unice din viața lor pe TikTok, în timp ce rămân autentici și sinceri cu ei înșiși. #viatalatara este o comunitate creată de oameni care doresc să împărtășească conținut din viața lor la țară și care arată cum își îngrijesc pământurile, plantele și animalele de fermă. Ei postează sfaturi, momente din viața reală, peisaje și povești amuzante, iar hashtah-ul a ajuns 681.6 milioane de vizualizări și este în creștere. Un alt trend popular care capătă amploare în România este #vlogzilnic, unde creatori din toată țara își arată viața de zi cu zi în timp ce muncesc, studiază și trăiesc într-un mod autentic.

Recomandă

2 Comentarii

  1. ma asteptam la mai multe persoane pentru ca sunt inconjurat de oameni ce au tiktok, de toate varstele si stiu ca asa e cam peste tot in Romania, a prins bine pentru noi suntem un popor de plictisiti si tiktok e o varianta buna de “a mai trece timpul”.. noi nu avem inca putere financiara pentur hobby uri pentru descoperit o pasiune si a investi in ea. insa tiktok ul e la indemana oricui, toata lumea are un smartphone si o cartela cu internet, sa nu mai spunem si de mirajul imbogatirii din tiktok

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *